A    K    T    U    A    L    I    T    Y

A  R  C  H  I  V   2 0 0 1 - 2 0 0 3
 


23.12.2003  Všem příznivcům legendy zvané FORD CAPRI děkuji za návštěvy tohoto webu v roce 2003. Trošku to tady za poslední měsíc usnulo, ale od ledna chystám pokračování seriálu "Projekt 200HP" a když bude hodně času, tak napíšu článek o Zakspeed Turbo Capri. Je to ostuda, už si to dávám jako závazek víc jak rok. Webmaster Kuba.


10.11.2003  Nestává se příliš často, aby se prodávala těžká rarita - osmiválcový Ford Capri Perana. Tento kousek z Austrálie s výrobním číslem #031 se minulý týden vydražil v internetové aukci za 11.400 AUD (= cca 225.200 Kč). To je opravdu férová cena na to, v jakém stavu tato rarita je. Už jsem se setkal i s dvojnásobnou cenou...


29.10.2003  Včera jsem se byl podívat na brněnský okruh, kde se uzavírala motoristická sezona pro rok 2003. Pro moje Capri to byl letos poslední výlet a teď na něj čeká zimní období v garáži ve znamení vylepšování...


17.10.2003  Minulou neděli jsme s Kájou Kostroněm vytáhli jeho Capri na denní světlo, po téměř roční hibernaci. Veškerá mechanika se zkontrolovala, změřily se tlaky (lepší jsem zatím neviděl u žádného motoru) a hlavně se provedl silniční test. Naprosto krutej motor dokázal vůz zahalit do mlhy z pálících se válců (235/60/13!) na zadní nápravě. Takovou káru bude radost renovovat!

Také jsem v rubrice "moje capri" rozšířil fotogalerii o snímky z Janova hradu, ležícího na samém jihu Moravy.


16.10.2003  Do Čech dorazilo originální Capri MkIII 3.0RS. Je to těžká rarita, tím pádem je to poměrně významná událost na tuzemské Capri-scéně. Za povšimnutí stojí typické šikmé pruhy na dveřích v dobových válečných barvách.


25.09.2003  Prodám chladič pro Capri 2.0 4-cyl koupený roku 2002 jako nový. Používaný pouze v létě za pěkného počasí (stav 1A). Po úpravách mého motoru 3.0 už nestíhá a musím sehnat jiný, větší. Standardní 3.0 však uchladí v pohodě, mám odzkoušeno i po letošním parném létě. Prodávám z obrovskou slevou za 2.999,- Kč.


24.09.2003  Rubriku Moje Capri jsem nyní obohatil o fotogalerii "podzim 2003". V odpoledním sluníčku konečně vynikne tmavá zelená perleť - mnozí z mých internetových dopisovatelů totiž žijí v domnění, že moje vozidlo je v oblíbené Henryho barvě , tj. v černé ;-)


12.09.2003  Loni jsme měli možnost vidět první návrhy nového Capri. Nyní se na frankfurtském autosalónu objevil koncept fordova sportovního vozu VISOS. Má být tohle nástupce legendárního Capri? Některé stylistické prvky vozu skutečně poukazují na Capri Mk1, ale jsou do uhlazené karoserie umístěny násilně - viz mřížky před zadním kolem. Koncept na mě působí poněkud nedotaženě, snaží se evokovat klasické coupé, ale je to hatchback a vyboulená část za trojúhelníkovým oknem je příliš masívní (proč? Kvůli zavazadelníku? Je to sporťák nebo rodinný vůz?). Že by udělali auto podle receptu "vemte čumák z Fabie, zadek z Bedouina od Rinspeedu a musí to připomínat Audi A3" ? Z boku Visio totiž tak vypadá. Myslím, že se by se u Forda měli zaměřit na zdravého konkurenta pro Nissan 350Z a tohle je slepá ulička, která skončí stejně blbě jako předchůdci Probe, Puma či Cougar. Řadový třílitrový šestiválec biturbo (pro Forda nezvyklá kombinace) sice vládne stádem 350 koní, ale to je asi všechno. Alespoň že to nepojmenovali Capri IV. Detailní fotky naleznete tady.


04.09.2003  Za léta provozování Capri-stránek mi psali nadšenci snad ze všech kontinentů. Včera mi Knud Hvidberg Syvertsen z Norska poslal odkaz http://www.hvidberg.com/hunderfossen03.htm, kde máte možnost vidět obrázky z Ford Capri srazu, který se konal minulý víkend v Lillehammeru. Internet je bezva věc, že ?


04.09.2003  Tak máme za sebou sraz Fordeveru, kde bylo kaprů jak v rybníce. Pro ukázku přikládám obrázky strojů bratrů Šedivých. Reportáž najdete na stránkách Fordeveru.

Já jsem se konečně propracoval k aktualizaci registru, kam přibyly dva pěkné kousky MkIII z Prahy - 2.3 Ghia a 3.0 ve speciální edici v barevném provedení Midnight Blue.


11.08.2003  O víkendu jsem u Marcela v dílně dotáhl projekt 200 HP do konce. Zbývá pár drobností, ale motor už "vrčí".


29.07.2003  Jarda z Prahy obohatil Registr o své dva kousky - Profesionálovsky zlatou Mk3 a také Mk1, na které se nyní usilovně pracuje...


29.07.2003  Tak tohle Capri si vlastnoručně postavil Ríša Walter na své dovolené na Mallorce. Tolik se mu stýskalo po jeho krasavci a na ostrově žádné Capri nenašel, tak si jej musel uplácat alespoň z písku. Další fotky na webu Fordeveru.


05.07.2003  Registr majitelů Capri má další přírůstek a to ze středních Čech - dvoulitrovou "trojku" v barvě krve...


03.07.2003  Do povídání o projektu 200HP jsem přihodil pár řádků a fotek.


02.07.2003 O víkendu jsem byl s kaproušem v Jeseníkách a všem můžu doporučit serpentiny na Červenohorské sedlo. Sice mě v půli kopce na chvíli zdržela Multikára, ale i tak to byla paráda. Pak jsem jel na Javorník a pak podél hranic přes Zlaté hory a Krnov na Ostravu. Překvapila mě vysoká kvalita silnic (kam se hrabe brněnsko), takže to bylo super svezení krásnou horskou krajinou.


04.06.2003 Do registru přibyla žlutá Mk1 1300 pana Nejezchleba z Brna. Jistě si na toto Capri  vzpomenou účastníci brněnského srazu podzim 1999. 


01.06.2003 Prodám několik ročníků německého časopisu "DRIVE - Ford Scene International", od 11/97 do 04/03, celkem 62 časopisů. K tomu jako bonus 8 časopisů od 01/96 do 4/97. Pevná cena 5.000,- Kč, nákupka přes 9.500,- Kč. Prodám pouze jako celek. Stav časopisů 1A (mimo těch bonusových), se všemi plakáty. Už to nemám kam dát. Tel. 602-239462 nebo capri@volny.cz


29.05.2003 Capri na obrázcích dole je k vidění na autosalónu v Nové Pace. Svým označením 2600GT, r.v. 1978 a vzezřením zmátlo hodně lidí, od kterých jsem pak dostal maily s dotazy, o jaký typ se jedná. Takže - základ tvoří vůz Mk2, lampy a maska chladiče jsou z Mk3 a barevné schéma vozu se mělo přiblížit Mk1, ale bílá boule na kapotě, pruhy na zadních dveřích a pod boční hranou vypovídají o individuálním řešení. Trochu jsem na rozpacích ze zrcátek (styl á la Fiat Uno) a hlavně z uváděného označení 2600GT, které příslušelo pouze vozům Mk1. Motory o obsahu 2,6 litru se do typů Mk2/3 vůbec nemontovaly. Podle mého názoru bude spíš pod modrou kapotou stará dobrá dvatrojka. Ale nemusí to být pravda.

Vůz je na prodej za 150.000,- Kč. No nevím....

foto: Honza Pučálka


29.05.2003 Do registru přibyla krásná (a hlavně původní) Mk3 Ghia od Marka z Prahy.


21.05.2003 Na stránce o mém Capri začínám budovat povídání o tuningu motoru Essex. Kouknout na to můžete i tady.


19.05.2003 Do knížek jsem přihodil pár nových titulů, které se mi za poslední měsíc podařilo získat. Pomalu bych si mohl otevřít knihovnu :-)


29.04.2003 Majitelé "jedniček" pozor ! Ota Hanák má doma pár věcí na Capri Mk I. Jedná se o nápravy čelní sklo, převodovku, chladič,  motor 4válec do V (obsah asi 1.7) a pár dalších věcí. Tel. 732-784439.


02.03.2003  Už jste někdy slyšeli o raritních Capri v úpravě Aston Martin ? Povídání najdete ve speciálech.


01.03.2003  Oskenoval jsem další fotky vozu Broadspeed Bullit.

25.02.2003  Ve speciálech najdete další kousek - Capri MkI Broadspeed Bullit Turbo.


18.02.2003  Podařilo se mi splašit pár exkluzivních obrázků R/S a S/3, také u X-packu najdete fotku (ve slabé kvalitě) prospektu X-series z roku 1977.

13.02.2003  Po dlouhé době jsem zapracoval na speciálech. Najdete hned tři nové přírustky - britský upravený třílitr Oselli 230S a dvě americké dvojky - R/S a Chastain S/3.


10.02.2003  Do sekce "Okruh Brno" jsem přidal exkluzivní barevné fotografie vozů Capri, zachycené při průjezdu městskou částí Bosonohy. Modro-bílé vozy krásně kontrují šeď a ponurost otlučených baráků z období socialistického realismu.


07.02.2003  Nejkrásnější MkI Capri u nás si můžete prohlédnout v registru. Zimní pohádka á la Ríša.


04.02.2003  Do registru přibyl další - Jihočech Petr a jeho stříbrná MkIII 2.3S.


26.01.2003  Martin z Brna dodal nové fotky do registru, já mám motor Essex na cestě z Německa a Kája se učí na státnice. Aby nezblbnul, občas přejde na hodnotnější literaturu, kde je i spousta fotek rozšířených Capri MkI. Takže takhle nějak bude vypadat jeho vozidlo příští léto:


16.01.2003  Když se spojí um počítačového grafika a zalíbení ve vozech Capri, může vzniknout zajímavé dílko. Sice je vyobrazený vůz poplatný stylu Hot Rod a rychlé pruhy s americkou retuší mě nechávají chladným, ale i to mě nezabránilo v uveřejnění.


13.01.2003  V "customs" najdete další dvě podivnosti a ve speciálech se u X-packu objevila pěkná barevná fotografie, dá se říci i raritní.


23.12.2002  Hezké Vánoce a vykročení pravou nohou (ta je přece vždy na plynu !) do roku 2003 přeje všem příznivcům vozů FORD CAPRI webmaster Kuba.


 
09.12.2002  V sobotu bylo venku pěkné, slunečné počasí. Sice mrzlo, ale ani tento fakt nezabránil Kájovi v rozhodnutí vytáhnout Capri na zkušební "polygon", kterej má nedaleko od baráku. Měli jsme možnost auto prohnat i v otáčkách a řeknu vám, že ta bestie při rozjezdu hrabe i na trojku (!). Ani pneumatiky 235/60 nedokázaly udržet zadek rovně a rozjezdy s ním smýkaly za strany na stranu. Jo, byl to zážitek ! Motor jde úžasně za plynem, typoval bych ho na 180-200 PS. Konečně jsme dokázali rozlouskat, co je vůbec pod kapotou, na podvozku, atd.,  takže tady je přehled:
 
motor 2.8 V6 * ostrá vačka 305° * sání a hlavy z 2.3 V6 * vzduchový filtr Edelbrock * odlehčená ojnice, kliková hřídel a setrvačník *  karburátor z 3.0 V6 * olejová pumpa z RS programu * olejový chladič s příslušenstvím od Racimaxu * spojka a přítlačný talíř z 2.3 V6 Granada * chladič ze Sierry 2.8i * větráky ze Sierry Cosworth * převodový poměr diferenciálu 3.75 * výfuky z Capri 2.6 RS * servopumpa z Capri 2.0 V6 * servořízení z Capri 2.6 RS * pomocné stabilizátory přední nápravy - RS program * zadní listová pera z Capri 2.6 RS * zadní stabilizátor - RS příslušenství * rozšířená karoserie - AFK RS Program * kola BBS E 30 - přední 9x13, zadní 9.5x13 * pneu Pirelli 235/60VR13 * výškově stavitelný podvozek - tlumiče Koni * vnitřní rám - RS Program * sedadla Recaro, zadní vyndány kvůli rámu * na zrcátku visí Kenny ze South Parku.
 

02.12.2002  Pokud někdo z vás má doma zachovalou chromovanou kliku dveří řidiče z Capri II nebo Cortiny III, dejte mi prosím vědět, rád ji koupím. Klidně koupím celý pár. Pošlete mejla nebo volejte 602-239462.


26.11.2002  Další novinkou v levé liště je odkaz KNIHY O CAPRI. V této oblasti jsem už pár kousků posbíral, ale pořád mi jich dost chybí ;-).


23.11.2002  V levé liště přibyla nabídka MODELY. Zde najdete všechny modelové řady sériově vyráběných Capri a kompletní informace k jednotlivým modelům. Dalo to 5 dní práce, než jsem to dal dohromady. Ke zhotovení mě vedly vaše časté dotazy typu: "jaký převod  diferenciálu je v mém Capri ? Hodí se tam 5-kvalt ze Sierry ?", atd. Teď si pohodlně můžete prolustrovat vaše vozidlo.

Už je aktivní také volba GARÁŽ, kde jsou postupy drobných oprav a údržby vozu. Tímto vyhlašuji konkurs na redaktory do této rubriky. Pokud máte zájem, napište, pošlete fotky a podělte se o své zkušenosti s ostatními, hlavně se začátečníky, kteří jistě ocení každou dobrou radu.


16.11.2002  Tak jako stránky Fordeveru, se od základu mění i tyto stránky. Jsou kompletně předělávány všechny odkazy, největší posun nastal v registru, kde jsou i aktualizované fotky vašich vozů. Rozšířil jsem povídání o CI5 a přidal pár zajímavostí o jejich vozech. V tipech se dočtete na co si dát pozor při koupi Capri. Také jsem přidal novou podzimní kolekci fotek svého vozu. V Customs najdete opravdovou bláznivinu : Capri-trike ! Do speciálů jsem přidal pár fotek legendární PERANY.

Ještě se vrátím k registru. Spousta míst na mapě zůstává nepokryta majiteli Capri. Takže si vezměte příklad z mobilních operátorů a posílejte fotky a povídání o svých kapráčích, ať máme 100% pokrytí !


7.11.2002  Po té, co se na veřejnost se dostal první obrázek návrhu Capri čtvrté generace, se mi podařilo objevit další koncepce, dokonce se plánuje i kabriolet. Capri MkIV se bude nabízet s pestrou škálou motorů, dokonce i dieselových (!). Je pravdou, že obliba dieselových motorů, které za posledních 5 let šly ohromně nahoru díky systémům Common Rail, roste a jakákoliv modelová řada bez nafťáku je odsouzená k problémům s odbytem. Bohužel už je taková doba, kdy se místo vzkříšení nějaké legendy spíš jedná o marketingový tah a ortodoxní "kapristi" se budou muset smířit i s nástupcem typu: Ford Capri diesel s pohonem předních kol.

Sami můžete posoudit, jestli se designérům od Forda podaří oživit legendu . Na voze jsem našel několik stylistických prvků společných s MKI Capri, ale mám trochu smíšené pocity. Spíš měli udělat lehký facelift jako u GT40. Počkám si tedy do příštího roku na Ženevský autosalón.

 


28.8.2002  V rubrice Moje Capri najdete aktuální fotogalerii, poprvé pořizovanou digitálním foťákem. Konec zdlouhavého skenování!


29.7.2002  Tento víkend se koná sraz Fordever Clubu Brno, kde bude opět k vidění spousta vozů Capri. Informace najdete na stránkách Fordever Clubu Brno.


29.7.2002  Pan Jindřich Jirásek mi poslal pár zajímavých fotek ze své dovolené v Turecku. Přidal i komentář: "Fotografie, které vám posílám jsou z turecké Alanye, kde jsem se nejen válel u moře, ale také prolézal tamní správně špinavou, ale o to zajímavější čtvrť autodílen. Vedle skvostných "amerik" ze šedesátých a sedmdesátých let a Jawek 350, na kterých snad jezdí každý druhý Turek, lze v Turecku vidět celou škálu fordek, zejména Taunusů, Cortin, ale také Capri. Pro milovníky youngtimers pravý ráj. Většina jich navíc vypadá vcelku zachovale, i když slaný mořský vzduch asi dělá svoje. Ani tedy nepřekvapilo, že stejně jako u nás reznou u silnice škodovky, v Turecku je možné natrefit na něco mnohem zajímavějšího..."


29.7.2002  Další kvalitní Capri MKIII - stránka vznikla na Slovensku, jejím webmasterem je Martin Fojtu alias Tajfun. Otevřít si ji můžete v Odkazech nebo tady.


20.6.2002  Další legendární Ford Capri Perana s brutálním výkonem se proháněl po území ČR. Naštěstí byl u toho pan Jiří Foltýn, který jej nafotil a přidal komentář na svých stránkách:


20.6.2002  K historii českého hokeje neodmyslitelně patří jméno Jaroslav Jiřík. Pamětníci si zajisté vzpomenou na jeho roční působení za oceánem. Nuže a tento člověk si v roce 1970 pořídil Ford Capri. Protože bydlí na stejné ulici, často jej potkám u garáže, kde mám kaprouše. Jednoho dne jsme se dali do řeči a pak mi pan Jiřík přinesl dobové fotky svého vozu a laskavě svolil jejich uveřejnění.


20.6.2002  Tak jsem byl s Capri v Itálii nejen na dovolené, ale i na srazu Capri Clubu Italia. Počíst si můžete na stránkách Fordeveru v rubrice "akce".


25.5.2002  V rubrice Moje Capri najdete pár detailních fotek různých části vozu.


25.5.2002  Va veteránském sraze v Třebíči jsem objevil tuto nádhernou MkIII "S" v původním stavu. Motor 2.3, vinylová střecha, původní litá kola "pampelišky" a Recaro interiér ve světle hnědé kostce. K tomu modrá metalíza s černým pruhem "S" po stranách vozu. Jedním slovem: nádhera !


5.5.2002  Trochu jsem předělal rubriku "moje capri", kde se uvidíte pár novinek....


21.4.2002  V registru můžete kouknout na "zlaťáka", kterej si to z Brna namířil rovnou k Tomášovi do Ústí.


21.4.2002  Pokud se nudíte, popadněte nůžky a lepidlo a vytiskněte si super vystřihovánku Zakspeed Capri v pomalování Jägermeister. Je to ve formátu *.pdf, otevíráte to v Acrobatu. Hezkou zábavu !


21.4.2002  Jak jsem již uvedl na stránkách Fordeveru, když jsem asi před dvěma měsíci poprvé na Netu narazil na zprávu, že by se Capri mělo znovu vyrábět, bral jsem to jako kachnu. Teď je všechno jinak. Capri bude znovu vzkříšeno v rámci projektu "Living Legends", stejně jako níže uvedená GT40, Forty Nine nebo T-bird. Příští jaro bude koncept a asi to bude nabušená 4-kolka. Linie vozu by měly vycházet z Capri MkI. No, uvidíme, je na co se těšit !


9.4.2002  Tak konečně jsem dokončil kompletní historii Fordu Capri, od prvních prototypů po finální model 280. Vše je doplněno obrázky. Takže přeji hezké počtení.


26.3.2002  Jako Brňák mám blízko na závodní okruh a pamatuji si, jak jsem jako kluk seděl na stromě, cpal se třešněma a 10 metrů ode mě (ještě na starém okruhu v 80. letech) řádily třílitrové Capri.  Pokud máte zájem se dozvědět něco blíže, čeká na vás přepracovaná stránka "Okruh Brno".


6.3.2002  POZOR ! Na prodej je nádhernej Ford Capri MkII 2,3 Ghia automatic, alu kola, servo, béžový interier, stěrače na světlech, naprosto originál stav, pevná cena: 119 999 Kč, tel: 0607-900173,e-mail: zakspeed@centrum.cz

Za ty prachy to opravdu stojí za to. Kdo chce mít vymazlenou káru, tak stejně do renovace vrazí ještě víc...


6.3.2002  Charlie z Mostu nám poslal pozvánku : Den otevřených dveří na Autodromu Most se koná 23.3.2002, samozřejmě v Mostě. Kapristi jsme tam vždycky jenom dva (já a Tomáš z Kadaně), to už je tam víc těch zatracených (ale krasných) Opelů Manta. Tak snad by se nas tam mohlo sejít více...


19.2.2002  V Customs najdete mimo dalších informací k Caprioletu také fotku Capri-offroad ! No a v registru přibyla další troječka z Českého středohoří...


16.2.2002  Další dva přírustky najdete v Custom Capri.


13.2.2002  Nedá mi to, a zase se vrátím k tomu článku v Auto(s)hitu. Můj níže uvedený komentář měl ohlas . Redakci bych (a nejen já) vzkázal, že Capri GXL dorazilo na trh začátkem roku 1973 (v U.K. v září 1972). Tedy dávno po tom, co byl vyrobeno Capri s espézetkou AEY 40-53.  Byla to tak zvaná béčková řada (dnes se říká po faceliftu) a typ GXL se honosil čtveřicí kulatých lamp, chromovaným páskem na boku karoserie, velkými zadními lampami, bohatou výbavou, případně vinylovou střechou. Na přání byla i automatická převodovka.

        


11.2.2002  Tak mě zase vytočili. Konkrétně mám na mysli rádoby seriozní časopis Autohit, při jehož náhodném prolistování jsem narazil na článek o Fordu Capri. Nevím, co si mám o tom myslet. Článek je plný blábolů, např. že již od svého začátku měly typy MkII "módní černé nárazníky" nebo že všechny Capri od roku 1976 byly vybaveny kotoučovými brzdami na zadní nápravě. Jediná brzda je jedině ten pisálek (nějaký K. Císař), který to má na svědomí. Dorazil to fotkama vozu nesoucího prvky typu 2000/2300 GT a označil jej za 3000 GXL. Chudák majitel vozu, pokud redaktor vyráběl článek za jeho zády.  Proto bych si dovolil doporučit přejmenování časopisu na AUTOSHIT.

 

... ale abyste nepodlehli skepsi, zase mohu naopak doporučit skvělý článek "Capri Sun" o okruhovém Capri Mk1 RS 3,4 Cosworth, který najdete v čísle 1/2002 časopisu Autosport&Tuning


11.2.2002  V Customs najdete další kousek - úleťáckej karavan. Naskenoval jsem ještě další Capri s přívěsem, ale nemám k němu žádné údaje a hlavně se mi moc líbí. Inu, tmavý lak v kombinaci z chromem je přece to nejlepší !


5.2.2002  Už jste někdy viděli Capri jako užitkového "pikapa" ? Pokud ne, jděte do Customs. Tam také najdete i kapráče s motorem 2.9 Cosworth.


3.2.2002  Právě jsem vytvořil další stránku - CUSTOM CAPRI, na které budu psát o zvláštních Capri, které si jejich majitelé předělali k obrazu svému. Jako první kousek jsem vybral Capri V8 s výkonem 450 koní.


3.2.2002  Karel Komárek z Mostu, který spolu se mnou stál u zrodu registru, poslal fotky své modré trojky.


27.1.2002  Mám pár novinek. Dvě dobové fotky se závodní MkI najdete v historii brněnského okruhu. V registru nám přibyl další nadšenec z ústeckého kraje. Je vidět, že to kluci mají do Německa (pomalu vysychajícího zdroje) kousek a že jim to tam funguje.

Už znám termíny dvou srazů - FORDEVER CLUB : 3.- 4.8.2002   ADRENALIZZER : 5. - 7.7.2002


6.12.2001  Na Tři krále o krok dále, a proto ve speciálech najdete povídání o RS 2600 a RS 3100.


26.12.2001  Stejně jako na stránkách Fordeveru Vám i tady popřeju tisíce pohodových kilometrů v novém roce. Keep the legend alive !


26.12.2001  Do registru přibylo spousta fotek! Najdete tam jednak "voňavku" Toma Řeháka, ale taky fotky od prostějovských hochů z Adrenalizzeru.


14.12.2001  Po dlouhé odmlce jsem zapracoval na registru, kam přibylo dalších pár nadšenců. A proto neváhejte a registrujte se taky ! Pokud máte Capri po renovaci, nebo na něm usilovně pracujete, pošlete fotky jak vypadalo kdysi a jak vypadá teď. Určitě to bude zajímavé srovnání.


1.10.2001 Všechny fotky vozidel na tomto webu budou mít nečitelnou SPZ. Ne každý může mít při prohlížení čisté úmysly.


1.10.2001  Do registru přibyly fotky renovovaného Capri Romana Svobody.


24.9.2001  Trošku jsem poupravil registr majitelů Capri, podle krajů v ČR. Takže kdo tam ještě nejste, koukejte se přihlásit !


9.9.2001  Kupte si poslední číslo Světa motorů ! Je tam dvoustránka o Capri MkI a v dalším čísle bude následovat povídání o MkII + MkIII. Narozdíl od loni uveřejněné reportáže ve Speedu tento redaktor ví, o čem píše.


21.8.2001  Ode dneška funguje registr majitelů Capri u nás. Neváhejte a posílejte !


6.8.2001  V linkách najdete odkaz na novinku na Netu - stránky Ford PUNK.


21.7.2001  Tak a máme tu další speciál s velkým "S". Je to Capri X-Pack !


9.7.2001  Karel Komárek z Mostu přišel s dobrým nápadem. Udělat na tomto webu registr majitelů Capri. Takže zájemci o zaregistrování pište na capri@volny.cz  své jméno, telefon, mail, typ vozu. Třeba díky tomu ve svém regionu najdete spřízněnou duši, o jejíž existenci jste neměli potuchy.


13.5.2001  Zase jsem se pochlapil ! Na stránce věnované mému Capri najdete aktuální fotky a ve speciálech další dva přírustky.


8.5.2001  Další speciál - německý Capri Mako V8. Zkoukněte to !


2.5.2001  Ve speciálech je další kousek - Capri MkI Lumo. I když název zní trochu poťouchle, kdejakej dnešní floutek v Golfu by zabrečel při stíhání tohoto upraveného třílitru...


26.4.2001  Jak jsem slíbil, začal jsem psát články o netradičních Capri. Již zmiňovaná Perana V8 je již na světě a můžete se o ní dočíst v nové rubrice "speciály".


22.4.2001  Právě jsem se rozhodl rozšířit tento web o zvláštní oddíl, kde budu psát o speciálech, omezených seriích a upravených Capri. Takže pokud vám ještě nic neříkají typová označení jako  RS 2600, RS 3100, X-pack, Perana, Zakspeed Turbo, Ferguson 4WD Capri, Aston Martin Tickford Turbo a turbo-verze od firem KAT, Allard, Oselli, Janspeed, RockStock, May, dále Chastain Capri S/3, Black Gold, Lumo Capri, Commanche 190,  Mako V8, ..... rozhodně bude o čem psát. Jsou to většinou verze určeny pro britský trh. Uvítám jakoukoli spolupráci - o německých tuningových firmách nemám téměř žádné podklady, takže pokud někdo máte materiály o Suhe, Wolf, RSB a dalších, neváhejte, pište a posílejte !


22.4.2001  Ford Capri ještě rozhodně nevypadl z kola ven, o čemž svědčí prvenství Stiga Blomquista v loňském veteránském rallye Londýn-Sydney. Část tohoto závodu dokonce vedla přes naše území, takže pár šťastlivců mohlo na vlastní oči vidět Capri MkI PERANA s pětilitrovým V8 motorem Cleveland.  281 koní a kroutící moment 400 Nm (v sériové verzi)  jsou hodnoty více než výmluvné. Na první rychlostní stupeň se dalo jet rychlostí 99,2 (!) km/h. Více se dozvíte v připravované rubrice...


16.4.2001 HA ! Už jsem zase tady ! Po dlouhém zanedbávání této Capri-stránky, když jsem se ve volných chvílích věnoval klubové stránce Fordeveru, se vracím a budu aktualizovat. Čeká na vás pár novinek. Tak především můj dědek Barney naznal několik změn. Ta nejpodstatnější je ta, že dostal novou pohonnou jednotku, obsah  se zaokrouhlil na 3,0. Je to peklo !
Další změnou jsou echt-cool zadní lampy z MkII. Oproti originálním "trojkovým" jsou menší, rovné a se stříbrným rámečkem. No a třetí změna je nová SPZ s mojí oblíbenou číselnou kombinací, která docvakne každýmu "sjížděči" profíků z CI5.
Fotodokumentace těchto změn  na sebe nenechá dlouho čekat....


20.1.2001  Ford Club Libeň má svůj web! http://www.mujweb.cz/www/fordclubliben/
Jo a pokud by někdo z Vás měl zájem o fajnovou dvoulitrovou Capri MkII, jděte do inzerce na stránku Fordever Clubu. Já se mezitím chystám na "upgrade" svého motoru 2.3. Rád bych totiž zajel jarní sprint pod 17 s. Uvidíme...


21.11.2000 Oskenované články z dobových i současných časopisů jsou k vidění v reportážích.
Zdroji informací byly: Motorová současnost (později Motor), Svět Motorů a Autotip. Dozvíte se něco  o tehdejších novinkách, uvedení Capri na trh, jízdních testech, okruhových speciálech a další zajímavosti.


8.11.2000 Schemata elektroinstalace pro V6 najdete v tipech.


7.11.2000  Ford Capri RS na prodej !
r.v. 1980, celková renovace před dokončením, motor 2.3 V6 po GO před vložením do vozu, karoserie absolutně bez koroze, rozšířený - šířka vozu vzadu 190 cm - inspirace SUHE tuning, kola orig. RS 13/7,5", pneu 235/60/13, interiér černý samet, nová přední sedadla Recaro (1ks za 16.000,-), volant Momo, nové výfukové potrubí, nový chladič. Investice do materiálu více jak 150.000, cena za komplet dohodou. Kontakt : Luděk Hlaváč 0604-804411, 05-47225698. Rodinné důvody, Brno


9.10.2000 Ford Capri 2.8 TURBO v České Republice !
Je to tak. Originální Turbo ( vyrobeno pouhých 200 kusů ) si ze Švýcarska přivezl jeden můj kámoš. Naposledy jsem viděl 188 PS Capri v '98 roce na srazu v německém Rosenheimu. Doufejme, že budeme mít možnost vidět tento jedinečný kousek na jarním srazu Fordever Clubu v Brně a že se bude účastnit i tradičních sprintů na letišti.

18.5.2001 Tento týden jsem si zmiňovanou káru konečně prohlédl. Nádhera !