A    K    T    U    A    L    I    T    Y

A  R  C  H  I  V   2  0  0  4
 


27.12.2004 Rok 2004 je u konce a tak můžu bilancovat. Byl to rok velkých změn na mém voze (ještě teď se finančně zotavuji :-) a doufám, že konečně dospěji k finálnímu doladění motoru - pořád totiž cítím rezervy. Příští rok by měl být dokončen projekt stavby Karlosova mk1 Capri, takže snad už v létě budeme vyrážet na projížďky. Také v Praze je několik Capri ve stádiu renovace, takže parafrázuji slova klasika:  "způsob léta 2005 se mi rozhodně nebude zdát poněkud nešťastný".

Děkuji všem příznivcům těchto stránek a vozů FORD CAPRI za návštěvy webu, za tunu vánočních SMS-ek a za to, že i když jsme každý z jiného koutu republiky, láska k legendě Capri nás spojuje. Kuba


20.12.2004 Tak zas po letech hraji počítačovou hru. Jedná se o FORD RACING 3 (děkuju Marošovi :-), kde můžete drtit mimojiné v GT,  klasickém i novém Mustangu a hlavně v Capri RS2600 a v třílitru Mk3. Efektní je pak po skončení závodu si pustit záznam jakoby z několika kamer, odkud pocházejí i obrázky.


15.12.2004  Ahoj Kapráři, sháním otáčkoměr V6. Koupím, nebo radši vyměním za otáčkoměr 4-cyl. Je to pro Capri Mk2/3. Kuba 602 239 462.


08.12.2004  POZOR ! Další dobrá zpráva pro renovátory a ladiče. Mám dalšího britského dodavatele, tentokrát tvrzených polyuretanových silentbloků na Capri ! Tyto důležité součásti podvozků jsou mnohem odolnější, pevnější a na rozdíl od klasických gumových nejsou náchylné na olej či benzín. O skutečnosti, že mnohem lépe vypadají a jejich životnost je několikanásobná, je snad zbytečné se zmiňovat. Ocení zvláště milovníci rychlých průjezdů zatáčkami. Já je na autě mám už 5 let, doporučuji ! Tenkrát jsem je však kupoval od jiného výrobce a mnohem dráž...

*** Zde je T A B U L K A s cenami ***

Informace či objednávky opět přes email, prosím. Na obrázcích jsou komplet silentbloky na Capri (přední náprava, zadní náprava, celá sada a osazená přední ramena).

             


06.12.2004 Níže uvedené fotky z Nürburgringu se závodním speciálem RS2600 přiměly věrného dopisovatele Davida z Hradce Králové, aby poslal nadílku (z jeho návštěvy stejného okruhu) s originálním Capri Turbo, které se stalo legendou německých okruhových šampionátů na přelomu 70. a 80. let.  Já jen dodám, že ladičská firma Zakspeed tenkrát vykouzlila z motorů o obsahu 1.4/1.7 litru (se sériovým blokem !) výkony 460/560 koní.

Pozor ! Registr byl dnes doplněn hned o dvě novinky - v Ústí se renovuje jedno Capri, a Moravskoslezský kraj má prvního zástupce.


03.12.2004 V nejbližších dnech tomu bude již 18 let, co skončila produkce modelu Capri a brány továrny opustil poslední model Capri 280 (limitovaná série 1038 ks). V Británii majitelé tohoto raritního typu založili Capri280 registr a pátrají po všech dochovaných exemplářích. Na jaře příštího roku je plánován sraz, pozvánka platí však i pro ostatní modely Capri.

Capri 280 byla v podstatě luxusně vybavená dvaosmička. Interiéru vévodily kůží čalouněné sedačky Recaro, všechny modely měly také společný odstím temně lahvové metalízy Brookland green a 15" litá RS kola s obutím Pirelli P7.


29.11.2004  Pokaždé, když jsem měl možnost "kochat se" tuningem vozů v českém pojetí, tzv. TUZINGEM, jsem byl tolerantní. Každý přece máme svého koníčka. Když jsem však na Netu objevil tohle dílo, málem jsem spadl pod stůl. Pan tuzer chtěl svému vozu Opel Kadet 1,3D v automatu dopřát vzhled 400-koňové bestie a proto rozpáral kapotu z Capri, aby mohl charakteristickou "bouli" plácnout na svou kapotu...


23.11.2004  Do 14-ti dnů bych rád poslal do Anglie další objednávku na gumová těsnění. Zatím mám objednávky od 5-6 fordařů, takže další zájemci  mají možnost mě mailem kontaktovat a domluvit se co a jak. Tabulka s orientačními cenami pro Capri je  tady.


15.11.2004  V registru nastala drobná změna - modrá 2.3 Ghia z Prahy změnila majitele, takže přeju Honzovi mnoho šťastných kilometrů.


09.11.2004  Pan Klobouk minulý týden pracovně navštívil okruh Nürburgring, kde se konala prezentace nového Focusu. To ještě netušil, že na něj čeká "blízké setkání třetího druhu" se 450-koňovou bestií, kterou začátkem 70.let na okruhu řádně protahoval Jochen Maas.


09.11.2004  Trádáá ! V registru se objevil první zástupce za Liberecký kraj. Koukněte na to !


02.11.2004  Tak sezona nám skončila, moje Capri v nejbližších dnech absolvuje obvyklou hibernační proceduru. Proto jsem do fotogalerie zařadil fotky z jedné z posledních vyjížděk v tomhle roce...


21.10.2004  Druhá dodávka gumových těsnění, lišt a chromovaných pásků přišla z UK opět v pořádku. Celkem se přihlásilo 9 lidí, poštovné se rozpočítalo dle hmotnosti a činilo na hlavu 5-10 Liber, což je pakatel oproti individuální zakázce. Dnešním dnem přijímám objednávky na třetí dodávku, ve které jsou již tři lidé.


15.10.2004  Maska, kterou jsem prodával, byla hned fuč. Díky kontaktům do Velké Británie však mohu zájemcům sehnat jinou. Cena i s poštovným do 2000 Kč. Zájemce o druhý typ mk2 Ghia masky s kovovým chromovým rámečkem a nápisem F O R D  mezi chromovanými šipkami si bude muset ale připlatit - ceny jsou až 50 Liber.


04.10.2004  Na Internetu jsem narazil na jednu zajímavost. Patrně nejrychlejší Capri ve Velké Británii je tento kanárkově žlutý kousek Mk3 s ultimativně vyladěným šestiválcem Coshworth (550 koní!). Karoserie prošla několika změnami a je to jen otázkou vkusu.

Angláni byli odjakživa ladiči, ale majitelem tohoto dravce je tentokrát drobná Debbie, které podle fotky nehádám víc než osmnáct. Svému stroji říká důvěrně "létající banán".....


04.10.2004  Standa Beran z Prahy ke svým údajům, které jsou v registru, poslal i fotografie své stříbrné MkIII 2.3 Sport.


06.09.2004  Ceny gumových těsnění a lišt na Capri Mk 1-2-3 jsou zde v tabulce. Dole si jen klikněte na typ Capri. Kurs 47 Kč/1 libra je pouze orientační, při nákupu budu brát zřetel na aktuální kurs, ve kterém mi banka provede platbu (třeba dnešní kurs ČNB je 46.55). Nezapomeňte, že něco také bude stát poštovné ! Nabídku na ostatní typy starších Fordek najdete na stránkách Fordeveru.


02.09.2004  Klikněte si na bazar, je tam pár zajímavých novinek ! Také jsem v týdnu na své Capri aplikoval nové těsnění třetích dveří (přál bych vám teď slyšet zvuk zaklapnutí :-) a lišty na okap, které pro montáž na oblouk zadních oken vyžadují horkovzdušnou pistoli a dávku šikovnosti.

   


30.08.2004  Mám dobrou zprávu pro renovátory - objevil jsem výrobce gumových těsnění a chromových lišt v Británii a hned u něj udělal objednávku. Zboží za přijatelnou cenu přišlo během týdne a bezchybně. V případě zájmu mohu tedy sehnat na :

Capri Mk1 * gumu předního/zadního skla s chromovým páskem * těsnicí gumu dveří * vodicí drážku pro sklo dveří * venkovní prachovku skla dveří (sametový povrch zevnitř) * těsnění zadních otevíracích oken * těsnění kufru * koberce * vinylovou střechu i s lepidlem

Capri Mk2/3 * gumu předního/zadního skla * těsnicí gumu dveří * vodicí drážku pro sklo dveří * venkovní prachovku skla dveří (sametový povrch zevnitř) * těsnění třetích dveří * těsnění šíbru * koberce * vinylovou střechu i s lepidlem * okrasné lišty na okapový žlábek střechy (chrom/černý)

Nabídka platí i pro ostatní Fordy: Escort (I/II/III) - Cortina (I/II/III) - Taunus (I/II/III) - Granada (I) - Anglia - Fiesta - Sierra - Zephyr/Consul


18.08.2004  O víkendu se uskutečnil sraz Fordever Clubu Brno, na kterém byla k vidění spousta krásných vozů Capri. Na snímku je jedno z nich - Capri Honzy Vachutky, které je osazeno dobovým (a u nás ojedinělým) RS bodykitem.

Mimochodem, dnes mi přišel dopis od Briana Clemense, producenta TV seriálu Profesionálové. Mám od něj povolení k uveřejnění fotografií a log ze seriálu na svých stránkách.


28.07.2004  Sháníte na své Capri Mk3 boční pruhy "S", případně nápis na zadní dveře ? V tom případě koukněte do bazaru !


08.07.2004  V sekci "moje capri" je k vidění aktuální fotogalerie, k fotografování jsem si stejně jako před dvěma lety vybral horní plošinu parkoviště jednoho hypermarketu.

Kliknutím na obrázek přejdete rovnou do galerie, která obsahuje 43 fotek.


28.06.2004  A je to tady. V pátek v 9 večer jsem završil další kolo úprav na svém vozidle. První fotky jsem udělal na Oldtimer festivalu ve Slavkově, oficiální galerii chci nafotit co nejdříve - záleží na počasí a volném čase.


25.06.2004  Na dovolené v Chorvatsku se mi podařilo narazit na tuto jedničku.

 


02.06.2004  Mrkněte se do registru, máme tam přírůstek z Prahy !


17.05.2004  I když je veteránská sezóna v plném proudu, je počasí o víkendech nic moc. Proto mě tolik nežere, že ještě nemám hotové Capri. Ale nejen v Brně se vylepšuje. Pánové Marian a David z Kolína mi poslali pár zajímavých fotek - do Capri Mk3 právě naimplantovali motor V6 Cosworth. Byla to jen otázka času, kdy se tenhle v Británii oblíbený "majstrštik" přesune k nám. Takže zdravím dalšího adepta na projekt 200HP :-) Samozřejmě se tento vůz objevil v registru, kde reprezentuje Středočeský kraj.

       

Já kdysi do stříbrného Capri nacpal dvouvačku 2.0 DOHC ze Sierry. Byl by to jeden z nejrychlejších fordích dvoulitrů (vyjma Cosworth) u nás. Škoda, že majitel po mně již nedotáhl zbylých 20% práce a vůz rozprodal na díly :-((


12.05.2004  Vzpomenete si ještě na svoje dětství, kdy jste (hlavně ti z movitějších rodin) jezdili ve svém šlapacím autíčku značky Moskvič ? U nás ve školce byly dva - modrej a zelenej - a poptávka těžce převyšovala nabídku, takže na mě vždycky zbyla akorát úloha policajta, který zastavoval ty šťastnější za volantem.... Proč tohle všechno píšu ? Na Internetu jsem objevil JINÉ šlapací autíčko, ve kterém jezdili malí Angláni - Capri Mk1.


11.05.2004  Snad každého majitele Capri trápí poněkud omezená kapacita úložného prostoru. Mám tu recept z Anglie pro milovníky cestování bez omezení. Pokud máte ještě jedno či dvě Capri na díly (nejlépe bourané na předek), můžete z jeho zadní části vytvořit stylový přívěs. Přece nebudete jezdit s vozíkem z Hornbachu  :o)


10.05.2004  Honza Vachutka z Prahy poslal příspěvek do registru. Koukněte na to, jeho Mk3 je osazena originálním RS-bodykitem, který byl ve Ford RS programu v 80. letech.


07.05.2004  V posledních dnech jsem byl takřka bombardován otázkami souvisejících s reprodukcemi krycích plat kufru pro Mk3. Jindra z Hradce, výrobce těchto plat, mi poskytnul informace ke zveřejnění:

Plato je k dostání v černé, šedé, či hnědé barvě, takže si je můžete barevně sladit s interiérem vozu. Cena je opravdu lidová - 1500,- Kč. Objednávat můžete u: Jindřicha INDRY na telefonu 602-405581.

Já jen dodávám, že Capri Club International nabízí identické zboží za 65 Liber (cca 3200 Kč), a to bez poštovného do ČR, které cenu zdvojnásobí. A vo vo vo tom to je.....


04.05.2004  Ode dneška hájí Slovenské barvy v registru Laco se svým Capri Super GT.


30.04.2004  V registru se objevil první zástupce ze Zlínského kraje. Check it !


26.04.2004  V bazaru najdete pár nových věcí. Tak třeba lampy na Mk3, středové konzoly, plynová lanka, další chladiče, atp.

Jinak v Praze se buduje další Capri Mk1. Pamětníci srazů Fordeveru si možná vzpomenou na podzim 1998, kdy se tento vůz v měděné metalíze objevil na parkovišti. Od té doby mnoho vody uběhlo, vystřídalo se pár majitelů, až teprve nyní si Capri našlo toho pravého a Jirka jej kompletně renovuje.

           


23.04.2004  Neznám nikoho, kdo by ve své Mk3 měl zadní plato ve 100% stavu. Nyní je konec všem prohnutým, popraskaným platům s ulámanými rohy : v Hradci Králové se začaly vyrábět kvalitní laminátové reprodukce krycího plata do kufru pro Capri Mk3. Oproti originálu z lisovaného papíru má laminát velkou výhodu mnohem větší pevnosti a životnosti. Z původního plata se použijí jen montážní prvky, zadní těsnicí guma a (z lepších verzí) koberečkové výplně.

Také pro individualisty je tu zajímavá nabídka - panel krytu přístrojovky z opravdového karbonu.

Detailní fotografie, další informace a kontakt pro objednávky najedete v Capri - Bazaru dole.


20.04.2004  V registru jsou fotky další krásné Mk1 z Královehradeckého kraje.


19.04.2004  Koukněte do bazaru, je tam spousta novinek !

Já mezitím pracuji na novém vzhledu svého Capri. Nechal jsem se inspirovat úpravou X-PACK z roku 1977. Je s tím spousta práce, ale výsledek bude jistě stát za to ;-)


05.04.2004  Když mi v sobotu přišla SMS-ka od kámoše, že se mám dívat na pořad "Volejte Novu", kde mělo být povídání o profesionálech z CI5, celkem jsem byl zvědavý, co se dozvím nového. Jaké však bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že vycucli obsah z tohoto webu, který navíc překroutili a neuvedli správně.

Nevím, jestli mě měla potěšit informace, že přímo moje Capri je bývalý Bodieho vůz. Škoda, že to není pravda, sběratelská hodnota mého Capri by byla několikanásobně vyšší ;-)  V každém případě se Nova dopustila protiprávního jednání a porušila autorský zákon...


15.03.2004  V aukci britského eBay je nyní naprostá pecka, řadící se k nejzachovalejším Capri na světě. Je to Capri MkII 1600L z roku 1974 a má najeto 12 tisíc mil (necelých 20.000 km!). Přeji příjemné slintání.

                     


09.03.2004  V britské časopise Practical Classics jsem četl zajímavý článek o Capri Broadspeed turbo, proto jsem svůj stávající článek obohatil o nové informace a barevné fotky. Blíže ve "speciálech".


05.03.2004  Kája Kostroň zapracoval při rozebírání své jedničky - motor, interiér, kola, skla - to vše je už vyndáno a vůz vydává další svědectví. Milým překvapením na přední nápravě byly čtyřpístkové brzdy Lockheed a stavitelný podvozek, horší to bude asi s prahy, které jsou zatím schované pod plechovými prahovými lištami...


24.02.2004  Pár nových informací najdete v Projektu 200HP.


24.02.2004  Miki mi poslal odkaz na aukci, ve které se dražil vůz Mercury Capri Ghia z roku 1976. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby jej nevlastnil Edsel Ford II, potomek velkého Henryho. Takže dá se říct, že toto Capri má ten nejlepší původ :-) Capri má najeto 10.285 mil, speciální modrá barva pochází z Lincolnu MkIV, interiér včetně stropu je čalouněn jemnou červenou kůží, volant je osobní dar od Jackieho Stewarta, který jej i podepsal. Pneumatiky jsou původní, rádio Blaupunkt a klimatizace fungují perfektně. Pokud vám právě vyschlo v krku a chcete vědět více, zkuste se podívat na web prodejce www.duffys.com


24.02.2004  V rámci lehké přestavby svého Capri jsem vůz posadil na převozní kola Wolfrace, takže už tak snížený vůz šel dolů o dobré 3 centimetry. Tím pádem ze sedačky dosáhnu na zem, aniž bych se nějak nakláněl. No ještě kousek a budu mít posaz jako chlápci s Lotusy Super Seven :-)


19.02.2004  Registr nám utěšeně narůstá, tentokrát se stali přispěvateli Maroš a Tajfun, oba ze Slovenska.


12.02.2004  ... a v knihovně mám další dvě knížky - servisní manuály na V4/2000 a V6/3000.


11.02.2004  Do registru přibyl první zástupce z Pardubického kraje...


10.02.2004  V Británii je nyní v aukci raritní Capri 280 Brooklands. Cena se podle mého odhadu vyšplhá lehce nad 2.000 GBP, což je cca 100.000 Kč. To jde, ne ?


09.02.2004  V garáži si můžete přečíst návod na výměnu oleje v převodovce a diferenciálu.

A navíc v registru máte nyní možnost vidět všechny dvaosmičky Borise ze Slovenska.


23.01.2004  Registr se rozšířil o další oblast - SLOVENSKO. Už tam najdete několik MK3 2.8i a doufám, že to nebudou poslední registrované káry ze Slovenska....

Také se objevil první zástupce z karlovarského kraje.


21.01.2004  Tak jsem opět trochu pokročil v Projektu 200HP. Co je nového, můžete zjistit tady. Tento víkend bych se teoreticky mohl dostat do finále i s novým karburátorem...


13.01.2004  Na Internetu jsem objevil další fotku návrhu nového Capri. Hm, spíš by měli k tomuto konzervativnímu návrhu napsat visačku Mondeo-Coupé. Máte možnost srovnání s návrhy z roku 2002 (najdete níže).


09.01.2004  ...tak ať máte doslova RAKETOVEJ nástup do nového roku !


Pokud se chcete dostat do archivu aktualit z let 2001-2003, klikněte TADY.