C U S T O M  C A P R I

Na této stránce najdete vozy Capri v netradičních úpravách - tak, jak si je stvořili jejich majitelé. A myslím, že se opravdu bude na co koukat !  Zdroji těchto obrázků jsou můj archiv, knížky, časopis Drive a samozřejmě Internet.

Capri V8+Nitro           Capri Pick-up       Capri 2.9 Cosworth

Capri "Ghost Train"       Capri DOHC + vlek      Capriolet

Capri "offroad"    Capri "TRIKE"   Capri-mud buggy

Capri "Blue Art"



Capri V8

Jak už název napovídá, tato britská "trojka" z roku 1985 přechovává pod svou dlouhou kapotou vidlicový osmiválec Ford-Windsdor o úctyhodném obsahu 351 cui - 5.850 ccm. Už na první pohled si nemůžete nevšimnout obřího "dortu" na kapotě. Samozřejmě se nejedná o nic jiného, než vzduchový filtr, skrz který dýchá dvojitý karburátor Holley. Když zvedneme kapotu, jako první se ukáže vodní chladič jak z náklaďáku a pak pochromovaná ventilová víka od Edelbrocka. Také fixace zavěšení přední nápravy je odlišná.

Výkon vozu je brutální - 450 koní. Jeho majiteli Rayovi Harrisovi to ale nestačí. Musí být na půl blázen, v kufru má uloženou modrou bombu s Nitrem. V okamžiku, kdy do karburátoru proudí tento kouzelný plyn, výkon raketově naroste na 650 (!) koní. To už musí být maso !
Tohle stádo koní drží na uzdě brzdy Wilwood. Kola jsou z Escorta-Cosworth 16x8" obutá do pneumatik 225/45. V interiéru je kromě muziky a závodních pedálů  také bezpečnostní rám.

Ray asi přezouvá zadní gumy hodně často...


Capri Pick-up

ano, čtete dobře. Oblíbenost Capri byla tak veliká, že neuniklo ani přestavbě na užitkový automobil. Já se jejich majitelům ani nedivím. Skloubili svou práci s radostí z jízdy v Capri. Nejvíce předělávek bylo ve Velké Británii, kde v továrně "Thoroughbred Sports Cars", vznikaly tyto pick-upy, které měly název BOBCAT Capri. Přestavby byly prováděny na všech typech MkI-MkIII.


tak takhle vypadal skelet ...

... takhle užitková "jednička" jednoho motocyklového fandy.

pohled na ložnou plochu
 

Zde máte možnost vidět extrémní řešení z Německa - šestikolku. Oproti původním britským pick-upům si tohle Capri zachovalo svoji klasickou linii se zadním trojúhelníkovým oknem.

Dodatečně jsem naskenoval další kousek. Náhodou jsem si všiml, tohle Capri bylo po letech předěláno na Ghost train, který najdete níže.


Capri 2.9 Cosworth

Na první pohled by se mohlo zdát, že tyto vozy nemají nic společného. Ale jen do té doby, než zvedneme kapotu a místo běžné pohonné jednotky pod ní najdeme 24-ventilový motor 2,9i Cosworth s výkonem 195-210 PS !
 
 


 


Capri MkIII "Ghost-Train"

Majitel takhle pojmenoval svůj výtvor, a je to opravdová raritka pro cestování. Interiér auta i přívěsu má ponurou duchařskou vizáž.

Ten člověk asi bude maniak do úprav, protože původně bylo tohle Capri předěláno na pick-up a když se podíváte na druhou fotku, zjistíte, že v garáži stojí další užitková verze.



Capri DOHC + vlek

Pokud cestujete s Capri na delší dovolenou i se svou polovičkou, která má s sebou kromě věcí nezbytných i haldu krámů, které se do těsného zavazadlového prostoru vozu sotva vejdou, je tu pro vás zcela originální řešení - super vlek á la Capri. Vypadá, jakoby k zadní polovině auta někdo postavil zrcadlo...
Když se mrkneme na vyobrazený vůz, neunikne nám DOHC dvoulitr se 120 PS pod kapotou. A věřte mi, nacpat tenhle motor do Capri není žádná sranda. Jen se podívejte, jakou rošádu provedli s baterkou a expanzní nádobkou. Já přesně tímhle prošel u svého druhého DOHC Capri, takže vím o co běží.



Capriolet

Kdybych měl skenovat všechny fotky Capri přestavěných na kabriolet, asi by mi to zabilo celý večer. Tak sem dám jen pár obrázků z časopisu Drive.
Jednička je jako kabriolet krásná a zachovává si klasické tvary.  Konec šedesátých let se dá označit za zlaté časy kabrioletů. I když jsem tomu původně nevěřil, kolínská továrna vyrobila v letech 1969-1973 asi 200 exemplářů kabrioletu Capri. Tvar vozu měl na svědomí renomovaný podnikový karosář Karl Deutsch. V Německu si však tato rarita našla cestu pouze k 11 zákazníkům, zbytek produkce směřoval na jih Evropy, především do Itálie.

Naproti tomu dvojka a trojka působí dost tvrdě a hlavně zadní část vozu je neforemná bez své klasické linie trojúhelníkového okna. Je to dáno hlavně tím, že na rozdíl od jedničky se při přestavbě musí vyřešit problém třetích dveří.



Capri MkIII "offroad"

nevím, jak jinak pojmenovat tenhle kousek, kterej bych si okamžitě vzal na chalupu pro řádění po loukách !



Capri MkIII "Trike"

Angláni musí být šílení, jinak si nedovedu vysvětlit, že tam někdo vyrobil tohle tříkolové monstrum.


Capri MkI "Mud Buggy"

Docela zajímavá přestavba pro rallye-cross. Vhodná pro "závisláky" na adrenalinu.


Capri MkI "Blue Art"

Majitel tohoto kousku je asi individualista se vztahem k modernímu umění :-)



 Naposled modifikováno: 18-08-2004