MOTOR FORD 3.0V6 ESSEX
Hlavní informace | |
Typ motoru: | Essex 3000 V6 60° OHV |
Kód motoru: | 09.72-04.75: HY 05.75-04.85: HYF |
Obsah válců: | 2993 cc |
Počet válců: | 6 |
Kompresní poměr: | 8.9:1
- 09.72-04.75 (HY) 8.2:1 - 05.75-04.85 (HYF) 9.0:1 |
Výkon: | 138 bhp @ 5100 ot./min |
Kroutící moment: | 241 N.m @ 3000 ot./min |
Vrtání: | 93.66 mm |
Zdvih: | 72.44 mm |
Rozměry klínového řemenu: | 9.5 x 1295 |
Ventily | |
Vůle ventilů sání (studený motor): | 0.35 mm |
Vůle ventilů výfuku (studený motor): | 0.55 mm |
Mazání | |
Typ oleje: | motorový olej s viskozitou SAE 20W/40 (Ford specifikace SSM-2C 9001-AA) |
Množství oleje: | 5.00 litrů s filtrem 4.25 litru bez filtru |
Pravidelné výměny oleje: | každých 10.000 km |
Tlak oleje při 80°C: | 100 kPa @ 750 ot./min 280 kPa @ 2000 ot./min |
Chladicí systém | |
Množství chladicí kapaliny: | 9.3 l |
Otevření termostatu: | při 84-88 °C |
Zapalování | |
Typ zapalování: | mechanické |
Pořadí zapalování válců: | 1 4 2 5 3 6 |
Typ zapalovacích svíček | Motorcraft AGR22 |
Odtrh elektrod zapalovacích svíček: | 0.60 mm |
Nastavení předstihu: |
benzín olovnatý: 09.72-04.75 (HY): 10° ± 2° BTDC (*) 05.75-04.85 (HYF): 14° ± 2° BTDC benzín bezolovnatý: 09.72-04.75 (HY): 6° ± 2° BTDC (*) 05.75-04.85 (HYF): 10° ± 2° BTDC (*) podle typu rozdělovače: 73HF/JA (označení modro-žluté), 73TF/CA (označení černo-červené / černo-modré): benzín olovnatý: 8°±2 benzín bezolovnatý: 4°±2 |
Úhel sepnutí: | 09.72-04.75 (HY): 38° ± 2° 05.75-04.85 (HYF): 39° ± 1° |
Odtrh přerušovače: | 0.35 mm |
Místo označení úhlu předstihu: | drážka na hlavní řemenici |
Palivový systém | |
Karburace: | karburátor Weber 38/38 EGAS |
Tlak mechanické palivové pumpy: | 27-35 kPa |
Volnoběžné otáčky: | 09.72-04.75 (HY): 800 ± 50 ot./min 05.75-04.85 (HYF): 825 ± 50 ot./min |
Emisní hodnoty CO (volnoběh): | 09.72-04.75 (HY): 3.0 % ± 0.5 % 05.75-04.85 (HYF): 1.5 % ± 0.5 % |
Elektrické systémy: | |
Typ akumulátoru: | 12 V / 55/66 Ah |
Nabíjecí proud alternátoru: | 55 A |
Napětí regulátoru: | 13.7-14.5 V |
Hodnoty utahovacích momentů | |
Pořadí utahování šroubů hlavy motoru: | 5 - 1 - 3 - 7 6 - 2 - 4 - 8 |
Hlavy motoru: |
1. etapa: 10 N.m 2. etapa: 30-50 N.m 3. etapa (po 10-20 minutách): 82-92 N.m 4. etapa: 110-117 N.m 5.etapa (po 15-minutovém běhu motoru při 1000 ot./min): 110-117 N.m |
Víka ventilů: | 3-5 N.m |
Šrouby hlavního ložiska: | 68-76 N.m |
Šrouby ojničních ok | 53-59 N.m |
Řemenice klikového hřídele | 55-62 N.m |
Rozvodové kolo vačkového hřídele | 55-61 N.m |
Setrvačník/kotouč spojky | 69-76 N.m |
Přední víko ("prsa motoru"): | 15-18 N.m |
Olejová pumpa a hubice: | 17-21 N.m |
Víčko olejové pumpy: | 8-12 N.m |
Olejová vana | 8-11 N.m |
Olejová zátka na vaně: | 27-34 N.m |