MOTOR FORD 3.0V6 ESSEX


Hlavní informace  
Typ motoru: Essex 3000 V6 60° OHV
Kód motoru: 09.72-04.75: HY
05.75-04.85: HYF
Obsah válců: 2993 cc
Počet válců: 6
Kompresní poměr: 8.9:1 - 09.72-04.75 (HY)
8.2:1 - 05.75-04.85 (HYF)
9.0:1
Výkon: 138 bhp @ 5100 ot./min
Kroutící moment: 241 N.m @ 3000 ot./min
Vrtání: 93.66 mm
Zdvih: 72.44 mm
Rozměry klínového řemenu: 9.5 x 1295
Ventily
Vůle ventilů sání (studený motor): 0.35 mm
Vůle ventilů výfuku (studený motor): 0.55 mm
Mazání  
Typ oleje: motorový olej s viskozitou SAE 20W/40 (Ford specifikace SSM-2C 9001-AA)
Množství oleje:
5.00 litrů s filtrem
4.25 litru bez filtru
Pravidelné výměny oleje: každých 10.000 km
Tlak oleje při 80°C:
100 kPa @ 750 ot./min
280 kPa @ 2000 ot./min
Chladicí systém
Množství chladicí kapaliny: 9.3 l
Otevření termostatu: při 84-88 °C
Zapalování
Typ zapalování: mechanic
Pořadí zapalování válců: 1 4 2 5 3 6
Typ zapalovacích svíček Motorcraft AGR22
Odtrh elektrod zapalovacích svíček: 0.60 mm
Nastavení předstihu: benzín olovnatý:
09.72-04.75 (HY): 10° ± 2° BTDC (*)
05.75-04.85 (HYF): 14° ± 2° BTDC
benzín bezolovnatý:
09.72-04.75 (HY): 6° ± 2° BTDC (*)
05.75-04.85 (HYF): 10° ± 2° BTDC

(*) podle typu rozdělovače:
73HF/JA (označení modro-žluté),
73TF/CA (označení černo-červené / černo-modré):
benzín olovnatý: 8°±2
benzín bezolovnatý: 4°±2
Úhel sepnutí: 09.72-04.75 (HY): 38° ± 2°
05.75-04.85 (HYF): 39° ± 1°
Odtrh přerušovače: 0.35 mm
Místo označení úhlu předstihu: drážka na hlavní řemenici
Palivový systém
Karburace: karburátor Weber 38/38 EGAS
Tlak mechanické palivové pumpy: 27-35 kPa
Volnoběžné otáčky: 09.72-04.75 (HY): 800 ± 50 ot./min
05.75-04.85 (HYF): 825 ± 50 ot./min
Emisní hodnoty CO (volnoběh): 09.72-04.75 (HY): 3.0 % ± 0.5 %
05.75-04.85 (HYF): 1.5 % ± 0.5 %
Elektrické systémy:
Typ akumulátoru: 12 V / 55/66 Ah
Nabíjecí proud alternátoru: 55 A
Napětí regulátoru: 13.7-14.5 V
Hodnoty utahovacích momentů
Pořadí utahování šroubů hlavy motoru: 5 - 1 - 3 - 7
6 - 2 - 4 - 8
Hlavy motoru:
1. etapa: 10 N.m
2. etapa: 30-50 N.m
3. etapa (po 10-20 minutách): 82-92 N.m
4. etapa: 110-117 N.m
5.etapa (po 15-minutovém běhu motoru při 1000 ot./min): 110-117 N.m
Víka ventilů: 3-5 N.m
Šrouby hlavního ložiska: 68-76 N.m
Šrouby ojničních ok 53-59 N.m
Řemenice klikového hřídele 55-62 N.m
Rozvodové kolo vačkového hřídele 55-61 N.m
Setrvačník/kotouč spojky 69-76 N.m
Přední víko ("prsa motoru"): 15-18 N.m
Olejová pumpa a hubice: 17-21 N.m
Víčko olejové pumpy: 8-12 N.m
Olejová vana 8-11 N.m
Olejová zátka na vaně: 27-34 N.m