Ford Capri MkII BLACK GOLD (1975)


Speciál Black Gold Capri spatřil světlo světa přímo v lůně všech Fordů, v německém výrobním závodě v Kolíně nad Rýnem, a byl "jediný svého druhu". Ford Capri II v černo-zlaté kombinaci byl již nabízen zákazníkům v Evropě, později i v USA, v limitované sérii JPS - John Player Special. Téměř vše bylo na voze černé. Kromě laku také nárazníky, lišty kolem oken, kliky a zámky na dveřích. Černá pak kontrastovala se zlatými proužky. Kola a emblémy byly také zlaté. Tohle vše měly typy JPS a BLACK GOLD společné.
U série JPS byly používány mimo řadových 4-válců také dva V6 motory:  2.3 z kolínské produkce a britský svalovec 3.0 Essex. Pro Black Gold byl původně vybrán německý 2.6. Pro americko-kanadský trh byl blok vrtán na obsah 2.8l. Tento motor byl u Forda postaven vývojovým závodním oddělením pod vedením Michaela Kranefusse s velmi slibnými výsledky.
Ještě před tím, než Capri v r.1974 změnilo svoji podobu a přijalo název Capri II, byly používány verze 2.6 se vstřikováním paliva (150 koní), pod názvem RS2600.
Kranefuss použil z této pohonné jednotky mechanické vstřikování Kugelfischer, ostrou vačku, ventily s větším průměrem a kompresní poměr 10,5 : 1. Tím zvýšil výkon 2.8 motoru z běžných 109 koní na 170 (!).
Motory Ford V6 nejsou postaveny do vysokých otáček, obvykle je strop 5.200 ot. Vyladění motoru 2.8 však umožňovalo řadit až při 6.000 otáčkách, červená hranice na otáčkoměru s nápisem HALT začínala na 6.200 otáčkách.
Do vozu byl instalovaný diferenciál s uzávěrkou a spojka Heavy-duty, převodovka byla standardní, 4-rychlostní. Capri RS vinutá pera, vyztužená a zkrácená byla vpředu a jednodílná půleliptická vzadu. Vůz byl snížený o 1 palec (2,54 cm). Díky plynokapalinovým tlumičům Bilstein nemělo Capri II tak tvrdý podvozek jako původní RS2600, ale pořád si zachovávalo velmi dobré ovládání a jízdní vlastnosti. Kranefuss také použil sadu větraných brzdových kotoučů, kterými nahradil originální. Hliníková kola Ford 13x6" byla obuta do pneumatik Dunlop Radial Formula 205/60.
Karoserie a interiér také neunikly pozornosti. Speciální laminátové spojlery byly osazeny pod přední nárazník a na zadní výklopné dveře. Kranefuss také přidal spojler na stěrač zadního skla (!), aby zůstal ve stejné poloze při vysokých rychlostech.
Uvnitř byly umístěny skořepinové sedačky nejen dopředu, ale i dozadu, což nebývá pravidlem. Ciferníky přístrojů byly zbarveny zeleně a čísla s rafičkami do červena - přesně tak, jak to měly závodní Capri v uplynulé sezoně. Kdo nechtěl poslouchat jen bublání nebo řev motoru, uvítal rádio s přehrávačem Blaupunkt Berlin, které tenkrát bylo špičkovým výrobkem. Cena rádia pro evropské zákazníky tehdy byla 600 $, Američané platili jednou tolik.
Přirozeně, mělo Capri Black Gold všechny tovární vymoženosti, jako třeba dvoucestný šíbr, interiér Ghia, venkovní zrcátko ovládané zevnitř, a malý sportovní volant.

toto Capri 1600GT z edice JPS se objevilo na mobile.de v červenci 2004


Technické údaje:

Motor OHV V6, 2792ccm, kompresní poměr 10.5 : 1
Výkon: 170 PS @ 6000 ot.
Kroutící moment: 230Nm @ 4000 ot.

Převodovka: 4-rychlostní manuál
 

Brzdy: vpředu větrané kotouče, vzadu bubnové
 

Kola: hliníková Ford 13x6"
 

Pneumatiky: Dunlop SP Sport Super Radial Formula 60, 205/60VR-13
 

Zavěšení vpředu/vzadu: MacPherson, snižované pružiny, upravená ramena, tužší stabilizátor / jednodílná půleliptická, tužší stabilizátor.