Ford Capri MkII - MkIII  MAKO (1975-1980)

 


Obliba vozů "Hot Rod" se netěší jen za velkou louží, ale našla si domov i v sousedním Německu. Tento článek budiž důkazem.

Špatná prodejní bilance Opelu Diplomat s motorem Chevrolet 5,4l vnukla německému vedení Fordu postavit supercapri s V8 motorem Ford. První prototyp V8 byl postaven na podvozku Capri II v roce 1975. Jeho duchovní otec, bývalý závodník stáje Ford, Gerd Knözinger pro něj vybral název MAKO. Nechal se inspirovat speciálem Mako Shark (žralok Mako) Chevroletu Corvette z 60. let. Vůz byl osazen motorem Mustang Boss 302 cui ( =4949 ccm ). Výkonově na tom nebyl rozhodně špatně -  250PS při 5800 ot./min., kroutící moment 360Nm a zrychlení 0-100 km/h za 6,9 sekund. Maximálka překračovala 240 km/h. Capri bylo navíc vybaveno ZF 5-rychlostní převodovkou, tlumiči Bilstein, pneumatikami 195/70-VR-14 na litých kolech 7Jx14. Do konce roku 1978 bylo vyrobeno 33 kusů typu MkII. Fandové posledního typu Capri III se dočkali 17-ti kusů typu Mako.

V lednu 1978 napsal britský magazín Car and Driver nadšenou reportáž o Gerdu Knözingerovi, který "importoval staré dobré a poctivé koně z Ameriky", aby smetl  Porsche ze silnice prostřednictvím vozu Capri. Pod kapotou se objevil pětilitr Boss vyráběný v letech 1969-1971. Přesná kopie Rochester Quadrajet karburátoru od firmy Solex (majitelé Capri V6 2.0 a 2.3 mají také SOLEXe) byla použita kvůli emisím a servisním zvyklostem v Německu. Ze začátku se za motor vešla 4-rychlostní Heavy duty převodovka a diferenciál z Mustangu II, kvůli správnému poměru. Samozřejmě přísná německá TUV vyžadovala také kvalitní brzdy. Přední náprava byla bržděna chlazenými kotouči od Peugeota se speciálními třmeny a zadní náprava byla osazena bubny, opět z Mustanga II.
Článek končil touto větou: "máš pořádnou nálož, tak polož pravej pedál na zem a koukej, jak odfukuješ Mercedesy ze silnice... "
Je to samozřejmě psáno s trochou nadsázky, protože standardní Capri běžně nedostihovaly výkonů jako vozy Porsche, BMW, Mercedes. MAKO ale byla trochu jiná káva a těch padesát šťastlivců, kteří jej vlastnili, se o tom jistě velice rychle přesvědčilo.


 

Dá se téměř hovořit o německé Peraně, že ?


Jeden exemplář MAKO se ukázal i na Capri srazu v sousedním Německu...

... a pokud si dobře prohlédnete 3. obrázek, všimnete si, že na zádi je samolepka "CAPRI 1.6". Majitel je asi recesista :-)


Technické údaje:

Typ motoru:........V8, vodou chlazený, litinový blok a hlavy, 1 čtyřkomorový karburátor Solex
Obsah: ................302 cui,   4949 ccm
Převodovka:........4-rychlostní, plně synchronizovaná, později ZF 5-rychlostní

Max. rychlost:.....148 mph,   240 km/h
1/4 míle:..............15,3 sec @ 92,7 mph

Výrobce: Mako automobiles, Höfferhof 4, 5204 Lohmar 21, W.Germany
Cena v roce 1978: 14.400 USD