Je to trochu jak pohádka, kterak obyčejnému Capri narostly velké svaly. Všechno to začalo, kdy spolumajitel ladičské společnosti Oselli Engineering - Malcolm Riches - dostal nápad vytvořit muscle-car s maximálkou přes 220 km/h a posléze dohlížel na vývoj a realizaci. Koupil z druhé ruky Capri 3.0S vyrobené v únoru 1981 za 4.500 Liber a začal budovat vůz s výkony Porsche v ceně Capri 2.8i, které právě bylo na trhu. Výsledkem byl vůz, který se v rychlostech nad 60 mph choval přesně stejně*, jako 1977 závodní Capri upravené pro skupinu 1½ (*=divoce!). Když se budeme pohybovat v přesných číslech, na zadní nápravě bylo 203 koní, tedy o pouhých 5 koní méně, než vozy Capri, které předtím na šampionátech vyhrály šest sezón !
Jako první vyzkoušeli vůz novináři z magazínu Car and Car Conversions. Technický redaktor Martin Sharp byl unesen především z motoru, jehož zátah označil za neuvěřitelný: "jízda na třetí rychlostní stupeň mezi 1500-7000 ot./min. byla fascinující ! V 1500 otáčkách motor jen temně bublá přes velké koncovky výfuků. Něco pod 2500 otáčkami je připraven k plné náloži akcelerace. Mezi 3000-4000 otáčkami se začíná motor za mohutné zvukové podpory probouzet, 4000-5000 otáček vás neúprosně mačká do sedadla, ale to už je ručička na 5600 otáčkách. Pro ty, co s řazením čekají na výkonovou špičku, motor zvládne, díky své úpravě, i 7000 otáček, zde je však spotřeba omračující ! Tento vůz s explozivní energií je snad přímo určen pro street-fightery, co závodí v ulicích a zatáčejí smykem" !
Od roku 1983 nabízela společnost Oselli Engineering z Oxfordu zákazníkům konverzi běžného třílitrového Capri na speciál 230S. Do projektu bylo třeba investovat 2.502 Libry za díly motoru a podvozku a 395 Liber za práci.
Technické údaje:
Motor: Essex OHV V6 s 29 modifikacemi, jakými například byly: hlavy válců OX38 s většími sacími a výfukovými ventily (1.75/1.615 inch) kompresní poměr 10:1 blok převrtán na 3090 ccm odlehčená ojnice ložiska Vandervell Heavy Duty písty Hepolite Powermax vačka FV9 (44/76/80/40) čtyřkomorový karburátor Holley 390 cfm K&N vzduchový filtr speciální výfukové příruby spojka a lamela AP Competition Heavy Duty olejová pumpa s vyšším tlakem.Výkon:
203 PS @ 6000 ot.
Převodovka: 4-rychlostní
manuál
Brzdy: vpředu větrané
kotouče, vzadu bubnové
Kola: hliníková Ford
13x6"
Pneumatiky:
Uniroyal 205/60VR-13
Zavěšení vpředu/vzadu:
MacPherson, snižované pružiny, tlumiče tužší o 25%, tužší silentbloky / duralové
"U" profily k uchycení zadní nápravy.