Ford Capri MkII RSR turbo (1975-197x)


Když byl v lednu 1976 v americkém časopise Road&Track publikován článek o Capri II "Black Gold", který popisoval velmi rychlý speciál vyrobený v německém Kolíně, nikdo netušil, jaký bude mít ohlas mezi majiteli zmiňovaného typu MkII.
Jakmile se článek objevil, majitelé Capri ze všech částí Ameriky zaplavili redakci dotazy, kde by mohli koupit specializované komponenty. Bohužel všichni byli zklamáni skutečností, že na americkém trhu neexistuje distributor.
Toto neštěstí však nemělo dlouhého trvání, protože v katalogu společnost Rokstock, která se specializovala na úpravy Capri MkI a MkII více jak 6 let, byla vedle speciálních dílů pro hard-core uživatele (úpravy karoserie, výfukové systémy, spojky, karburátory, volanty, řadicí páky, ...) uvedena i kompletní tuningová úprava - Capri II RSR Turbo.
RS v názvu RSR znamenalo zkratku oregonské společnosti Rokstock a ROK v názvu Rokstock byly iniciály Ricka O. Kizera, který společnost vlastnil a také postavil turbo Capri. Zájemci si dokonce mohli vyzkoušet jízdní vlastnosti Capri RSR turbo v předváděcím voze v domovském Oregonu. Hezký přístup k zákazníkům, že? Existovaly dva způsoby, jak koupit RSR turbo: zákazníkovi byla provedena úprava přímo na jeho Capri ( pouze s V6 motorem ) za $7.000 nebo pokud dosud nevlastnil Capri, společnost Rokstock koupila 1976-1977 Capri II a konvertovala jej na RSR turbo, to vše za $12.000.
O co vlastně u RSR turbo šlo. Zaprvé byl vyndán motor a všechny jeho části byly vyčištěny a zkontrolovány. Pak byly prověřeny vůle a motor se uložil nazpět s AiResearch turbodmychadlem, upraveným karburátorem, speciálním těsněním pod hlavu, výfukovým potrubím, svíčkami a kabely, a sportovním filtrem. Zadruhé, když opustíme motorový prostor a koukneme se na podvozek, se na přední nápravě objevila o 40% tužší vinutá pera, a zadní nápravu držela jednolistová pera, která snižovala vůz o 2 palce (cca 5cm). Tlumiče byly od Bilsteinu. Také stabilizátory obou náprav byly masivnější. To je však pouze začátek, protože další vychytávkou od RSR byly stabilizační tyče na zadní nápravě pro redukování rázů během prudké akcelerace či brzdění. Řízení bylo také zdokonaleno speciálními hliníkovými rameny. Všechny silentbloky byly vyměněny za kvalitnější, vyrobené ze speciálního polymeru. Brzdové destičky od frmy Repco zajišťovaly lepší brzdný účinek. Litá kola Cromodora 13x6,5" obutá pneumatikami Dunlop 205/60 jen podtrhovala sportovní charakter RSR Capri.
Zde však úpravy od Rokstocku nekončí. Agresivní vzhled dodaly žaluzie zadního okna a zadní spojler. Přední lampy jsou od Cibié a finální úpravou je nový lak na karoserii.
Pojďme se nyní podívat na interiér, kterému vévodily sportovní sedačky, do kterých jste mohli zapadnout proklatě hluboko. O Vaši bezpečnost se postaraly široké pásy s mohutným zámkem. Kůží obšitý volant, měřidlo od turba a výrazné nápisy "TACH" a "SPEEDO" hlavních měřících přístrojů byly změnou na palubní desce.
Zkrátka, když si někdo pořídil Capri II RSR turbo, měl kompletně předělaný vůz, od kol až po střechu, od nárazníku k nárazníku.

RSR turbo zrychlovalo z 0-96 km/h za 7,2 sekundy, 1/4 míle urazilo za 16,0 sekund při dosažené rychlosti 93 m.p.h. (149 km/h)



Technické údaje:

Motor: OHV V6, 2792 ccm, kompresní poměr 8.2 : 1,
Výkon: 180PS@4700 ot.
Karburace: dvoukomorový karburátor, turbodmychadlo
Převodovka: 4-rychlostní manuál