Za nejpozoruhodnější britské upravované Capri musíme bezesporu označit Tickford 2.8T, se svým osobitým vzhledem (pro začátek 80.let něco nevídaného) - maskou bez jediného otvoru, mohutnými nárazníky a širokými prahy, interiérem v kůži a hlavně pohonnou jednotkou pod kapotou. Ale začněme pěkně po pořádku.
Příběh Capri 2.8T začíná již koncem 70. let, kdy společnost Aston Martin Tickford Ltd. vyvíjela pro velké automobilky limitované série speciálních prototypů. Málokdo ví, že i Fordův rallyový speciál RS200 pochází právě odtud. Hybnou silou pro odstartování projektu Tickford Capri byl velmi známý a respektovaný novinář, inženýr a testovací jezdec Lotusu John Miles, který strávil za volantem Capri velmi mnoho času. Právě Miles napsal v roce 1981 článek v časopisu Autocar o své vizi ultimativního Capri, které by vycházelo z nejlépe vybaveného modelu s dokonalejším motorem, podvozkem a brzdami, lepším ovládáním a nižší hlučností v interiéru. Vůz by měl dosahovat rychlosti až 225 km/h. Tím by se dostal do vyšší třídy mezi takové veličiny, jako Porsche 911.
Příležitost zrealizovat vizi do existujícího projektu dal Victor Gauntlet, ředitel Aston Martinu a Bob Lutz, šéf evropské větve Fordu. Cíl byl jasný: postavit vůz, který by se podobal Astonu Martin Vantage, měl jeho "svaly" a přitom by se vycházelo z Fordu Capri. I přes ujištění, že model bude představen jako oficiální model Fordu a úspěšnou reklamní kampaň v USA, byl projekt na čas dán k ledu.
Miles a Gauntlet samozřejmě nadále usilovali o realizaci a vymohli si souhlas s výrobou 250 kusů Capri Tickford v Coventry, v továrně, kde se vyráběly kabriolety Jaguar XJS.
První prototyp byl předveden na stánku Aston Martin Tickford na výstavě Motorfair v říjnu 1983. Co mohli zákazníci za (poměrně velkou) sumičku peněz 14.985 Liber očekávat? Především motor 2.8i V6 osazený turbem. Jednotka však nebyla dle očekávání od Michaela Maye, který spolupracoval s RS divizí Ford Motorsport v Německu, místo ní byla instalována japonská IHI jednotka mezi motorem a chladičem, podobně jako u Capri Broadspeed Bullit. Podél motoru byla umístěna mohutný intercooler od Garretta. Výkon motoru byl zvýšen ze standardních 160 koní na úctyhodných 205 koní při 5000 otáčkách a lineárně narostl i krouticí moment na 350 (!) Nm, to vše při plnicím tlaku turba 8psi (0.55 barů). Ostatní díly motoru i vstřik paliva Bosch K-Jetronic zůstaly překvapivě beze změny, nahrazen byl pouze zapalovací systém, a to systémem typu AFT, jehož modifikace byly použity i u Escortu 1600i. Capri 2.8T využilo lehce modifikované nové 5-stupňové převodovky, kterou Ford začal dodávat do svých modelů v roce 1983. Zadní náprava byla osazená diferenciálem Salisbury s 50% uzávěrkou a převodem 3.09, známým z typů s 3.0 motory. Diferenciál byl uzavřen víkem z profilovaného hliníku za účelem snížení teploty převodového oleje. Podvozek zůstal na přední nápravě nezměněn, zadní pera a tlumiče zůstaly také beze změny s výjimkou nylonových podložek v uchycení per. Tickford vyvinul speciální "A" rám pro lepší fixaci zadní nápravy a bubnové brzdy byly nahrazeny kotoučovými o průměru 26,5 cm, které byly vyvinuty pro závodní účely společností CC Racing Ltd.
Styling karoserie byl navržen speciálně pro Tickford Capri, částečně pro snížení aerodynamického odporu (z hodnoty 0.39 na 0.37), částečně pro vizuální přitažlivost a odlišnost od běžných Capri. Kompletní sada spoilerů zahrnovala přední nárazník/spoiler, široké prahové lišty s přechodem k blatníkům, zadní nárazník/lem a zadní přítlačné křídlo. To vše bylo vyrobeno z laminátu v prvotřídní kvalitě, která byla od prestižního jména Aston Martin Tickford očekávána.
V interiéru byly vedle elektricky ovládaných tónovaných oken a manuálního šíbru také ozdobné lišty z pravého ořechového dřeva v kombinaci s kůží. Tou byl obšitý volant, dále kapsa na mapy a středová konzola. Celokožený (velmi luxusní) interiér byl za příplatek, stejně jako koberečky Wilton a pneumatiky Pirelli P7. Zabezpečení vozu alarmem (rok 1983 !) bylo již ve standardní výbavě. Vůz Tickford Capri byl dodáván ve třech barvách - nejčastější bílé, pak červené a černé.
Novináři, co měli to štěstí řídit Capri 2.8T, říkali, že se neovládá jako běžné Capri. Po tolika úpravách se také není čemu divit. Tickford transformoval Capri na supervozidlo s maximální rychlostí 255km/h a sprintem 0-96km/h za 6.7 sekund. Novináři z časopisu Motor Sport označili vůz jako "Porsche Turbo pro chudé", protože parametry vozu si opravdu v ničem nezadali s několikanásobně dražším Porsche.
Tickford Capri nakonec nikdy nebylo prodáváno dealery Fordu - byla to opravdu rarita, která se prodala celkem ve 100 exemplářích. Cena za vůz byla pro rok 1986 stanovena na 17.220 Liber (dvoudveřová Sierra Cosworth stála 15.950 Liber). Dnes je Tickford velice vyhledávanou raritou, která si stále drží svou cenu.
Technické údaje:
Motor: kolínský 2.8i osazený IHI turbem Výkon: 205 bhp@5000 ot. 350 Nm@3500 ot. Převodovka: upravená 5-rychlostní manuálnízde máte možnost vidět unikátní fotografie přímo z výroby