- Velká Británie, do 08.1970
- Německo, do 01.1969
- Velká Británie, od 08.1970; Niemcy, od 01.1969
- Existuje samozřejmě i několik známých kódů, které nezapadají do obecného schématu kódů
- A na konec uvádím systém kódů motorů Ford, používaný v Německu od 01.1969, v celé Evropě od 08.1970, bez ohledu na typ vozu
Kódy motorů ve Velkíé Británii, do 08.1970
Kód | Typ motoru | Kompresní poměr | Výkon [HP] | Období produkce |
---|---|---|---|---|
H |
3000 Essex OHV V6 |
8.9:1 |
128 |
09.1969 - 08.1970 |
N |
2000 Essex OHV V6 |
8.9:1 |
93 |
03.1969 - 08.1970 |
R |
1300 Kent OHV R4 GT |
9.2:1 |
64 |
11.1968 - 08.1970 |
S |
1300 Kent OHV R4 HC |
9.0:1 |
54 |
11.1968 - 08.1970 |
T |
1300 Kent OHV R4 LC |
8.0:1 |
49 |
11.1968 - 08.1970 |
U |
1600 Kent OHV R4 HC |
9.0:1 |
64 |
11.1968 - 08.1970 |
W |
1600 Kent OHV R4 LC |
8.0:1 |
62 |
11.1968 - 08.1970 |
X |
1600 Kent OHV R4 GT |
9.2:1 |
82 |
11.1968 - 08.1970 |
Z |
1600
Kent DOHC R4 |
|
120 |
11.1968 - 04.1968 |
Kódy motorů v Německu, do 01.1969
Tyto kódy se používaly jen v prvník dvou měsících, na úplném začátku produkce, takže pravděpodobnost, že je u nás vůz s těmito kódy, je velmi malá.
Kód | Typ motoru | Kompresní poměr | Výkon [HP] | Období produkce |
---|---|---|---|---|
B | 1300 Cologne OHV V4 LC | 8.2:1 | 50 | 11.1968 - 01.1969 |
D | 1500 Cologne OHV V4 LC | 11.1968 - 01.1969 | ||
E | 1500 Cologne OHV V4 LC | 8.0:1 | 60 | 11.1968 - 01.1969 |
F | 1500 Cologne OHV V4 HC | 11.1968 - 01.1969 | ||
H | 1700 Cologne OHV V4 LC pravděpodobně vůbec nepoužívaný v Capri |
11.1968 - 01.1969 | ||
K | 1700 Cologne OHV V4 HC | 9.0:1 | 75 | 11.1968 - 01.1969 |
L | 2000 Cologne OHV V6 LC | 8.0:1 | 85 | 11.1968 - 01.1969 |
M | 2000 Cologne OHV V6 HC | 9.0:1 | 90 | 11.1968 - 01.1969 |
Q | 2300 Cologne OHV V6 | 9.0:1 | 125 | 11.1968 - 01.1969 |
R | 1800 Cologne OHV V6 HC použitý pravděpodobně jen v několika prototypech |
11.1968 - 01.1969 |
Kódy motorů ve Velké Británii, od 08.1970; ale i v Německu, od 01.1969
Tabulka uvádí typy motorů, které byly v modelech Capri, ale i ty, které se v Capri pravděpodobně vůbec neobjevily. Kódy se shodují se systémem kódů motorů Ford, používaným na začátku 70. let v celé Evropě.
Kód | Typ motoru |
---|---|
EV | 1500 Cologne OHV V4 |
EX | 1500 Cologne OHV V4 |
EY | 1500 Cologne OHV V4 |
HV | 3000 Essex OHV V6 střední stupeň komprese (MC) |
HX | 3000 Essex OHV V6 nízký stupeň komprese (LC) |
HY | 3000 Essex OHV V6 vysoký stupeň komprese (HC) |
HZ | 3000 Essex OHV V6 vysoký stupeň komprese (HC) GT (X-Pack) |
IZ | 3091 Essex OHV V6 (RS 3100) |
J1 | 1300 Kent OHV R4 nízký stupeň komprese (LC) |
J2 | 1300 Kent OHV R4 vysoký stupeň komprese (HC) |
J3 | 1300 Kent OHV R4 vysoký stupeň komprese (HC) GT |
J4 | 1300 Kent OHV R4 |
JS | 1300 Kent OHV R4 Fuel Economy Version |
J8 | 1300 Pinto OHC R4 |
JA | 1300 Pinto OHC R4 nízký stupeň komprese (LC) |
JB | 1300 Pinto OHC R4 |
JC | 1300 Pinto OHC R4 vysoký stupeň komprese (HC) |
JE | 1300 Pinto OHC R4 vysoký stupeň komprese (HC) GT |
JF | 1300 Pinto OHC R4 High Performance |
JV | 1300 Cologne OHV V4 |
JX | 1300 Cologne OHV V4 |
JY | 1300 Cologne OHV V4 |
L1 | 1600 Kent OHV R4 |
L2 | 1600 Kent OHV R4 |
L3 | 1600 Kent OHV R4 GT |
L4 | 1600 Kent OHV R4 |
L8 | 1600 Pinto OHC R4 |
LA | 1600 Pinto OHC R4 nízký stupeň komprese (LC) |
LB | 1600 Pinto OHC R4 |
LC | 1600 Pinto OHC R4 vysoký stupeň komprese (HC) |
LE | 1600 Pinto OHC R4 vysoký stupeň komprese(HC) GT |
LF | 1600 Pinto OHC R4 High Performance |
LF | 1600 Pinto OHC R4 Fuel Economy Version |
MV | 1700 Cologne OHV V4 |
MX | 1700 Cologne OHV V4 |
MY | 1700 Cologne OHV V4 GT |
N8 | 2000 Pinto OHC R4 |
NA | 2000 Pinto OHC R4 nízký stupeň komprese (LC) |
NB | 2000 Pinto OHC R4 |
NC | 2000 Pinto OHC R4 vysoký stupeň komprese (HC) |
NE | 2000 Pinto OHC R4 vysoký stupeň komprese (HC) GT |
NF | 2000 Pinto OHC R4 High Performance |
NV | 2000 Essex OHV V4 střední stupeň komprese (MC) |
NV | 2000 Cologne OHV V6 střední stupeň komprese (MC) |
NX | 2000 Essex OHV V4 nízký stupeň komprese (LC) |
NX | 2000 Cologne OHV V6 nízký stupeň komprese (LC) |
NY | 2000 Essex OHV V4 vysoký stupeň komprese (HC) |
NY | 2000 Cologne OHV V6 vysoký stupeň komprese (HC) |
NZ | 2000 Essex OHV V4 vysoký stupeň komprese (HC) GT |
NZ | 2000 Cologne OHV V6 vysoký stupeň komprese (HC) GT |
P9 | 2800 Cologne OHV V6, fuel injection |
PF | 2800 Cologne OHV V6 turbo |
PH | 2800 Cologne OHV V6 turbo |
PR | 2800 Cologne OHV V6, fuel injection |
PV | 2800 Cologne OHV V6 střední stupeň komprese (MC) |
PX | 2800 Cologne OHV V6 nízký stupeň komprese (LC), w tym również 2800 turbo |
PY | 2800 Cologne OHV V6 vysoký stupeň komprese (HC) |
PZ | 2800 Cologne OHV V6 vysoký stupeň komprese (HC) GT |
QZ | 2634 Cologne OHV V6 |
UV | 2600 Cologne OHV V6 |
UX | 2600 Cologne OHV V6 |
UY | 2600 Cologne OHV V6 |
UZ | 2600 Cologne OHV V6 Special High Performance |
Y8 | 2300 Lima OHC R4 nízký stupeň komprese (LC) |
Y9 | 2300 Lima OHC R4 vysoký stupeň komprese (HC) |
YV | 2300 Cologne OHV V6 střední stupeň komprese (MC) |
YX | 2300 Cologne OHV V6 nízký stupeň komprese (LC) |
YY | 2300 Cologne OHV V6 vysoký stupeň komprese (HC) |
YZ | 2300 Cologne OHV V6 vysoký stupeň komprese (HC) GT |
Kódy motorů nezapadající do systémů kódů
Ve Fordech Capri nalezneme i kódy, které jaksi nelze "napasovat" na obecné schema kódů, používané od počátku 70.let.
Kód | Typ motoru | Kompresní poměr | Výkon [HP] | Období a země produkce |
---|---|---|---|---|
JZ | 1300 Kent OHV R4 GT | 9.2 | 72 | 09.1970 - 04.1972, Velká Británie |
JZ | 1300 Kent OHV R4 GT | 9.2 | 64 | 02.1969 - 04.1970, Velká Británie |
LZ | 1600 Kent OHV R4 GT | 9.2 | 82 | 02.1969 - 04.1970, Velká Británie |
LZ | 1600 Kent OHV GT R4 GT | 9.2 | 86 | 09.1970 - 04.1972, Velká Británie |
LZ | 3091 Essex OHV V6 (RS3100) |
148 | 1974, Velká Británie | |
N2 | 2000 Essex OHV V4 GT | 8.9 | 93 | 03.1969 - 04.1972, Velká Británie |
NW | 2000 Cologne OHV V6 | 8.0 | 85 | 05.1969 - 04.1972, Německo |
YA | 2300 Lima SOHC R4 | 9.0 (?) | 86 | 04.1975 - 04.1977 (?), USA |
Kódy motorů Fordu (Německo, od 01.1969, celá Evropa od 08.1970)
Ford zavedl jednotný systém kodování typů motorů v Německu začátkem roku 1969, následující rok pak v celé Evropě. Kódy obsahovaly i typy motorů určených pro americký trh.
V tomto schématu se kód skládá ze dvou znaků. I v tomto systému je však možné nalézt nejednoznačné informace - v těchto případech je rozhodující počet válců, který však není ošetřen kódem.
První znak - obsah motoru | Druhý znak - typ motoru | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|