K Ó D Y   M O T O R Ů


V níže uvedených tabulkách naleznete všechny kódy, se kterými je možné se setkat v oldskůlových Fordech.

 

Kódy motorů ve Velkíé Británii, do 08.1970

Kód Typ motoru Kompresní poměr Výkon [HP] Období produkce

H

3000 Essex OHV V6

8.9:1

128

09.1969 - 08.1970

N

2000 Essex OHV V6

8.9:1

93

03.1969 - 08.1970

R

1300 Kent OHV R4 GT

9.2:1

64

11.1968 - 08.1970

S

1300 Kent OHV R4 HC

9.0:1

54

11.1968 - 08.1970

T

1300 Kent OHV R4 LC

8.0:1

49

11.1968 - 08.1970

U

1600 Kent OHV R4 HC

9.0:1

64

11.1968 - 08.1970

W

1600 Kent OHV R4 LC

8.0:1

62

11.1968 - 08.1970

X

1600 Kent OHV R4 GT

9.2:1

82

11.1968 - 08.1970

Z

1600 Kent DOHC R4
vyrobeno 50 kusů

 

120

11.1968 - 04.1968

 

Kódy motorů v Německu, do 01.1969

Tyto kódy se používaly jen v prvník dvou měsících, na úplném začátku produkce, takže pravděpodobnost, že je u nás vůz s těmito kódy, je velmi malá.

Kód Typ motoru Kompresní poměr Výkon [HP] Období produkce
B 1300 Cologne OHV V4 LC 8.2:1 50 11.1968 - 01.1969
D 1500 Cologne OHV V4 LC     11.1968 - 01.1969
E 1500 Cologne OHV V4 LC 8.0:1 60 11.1968 - 01.1969
F 1500 Cologne OHV V4 HC     11.1968 - 01.1969
H 1700 Cologne OHV V4 LC
pravděpodobně vůbec nepoužívaný v Capri
    11.1968 - 01.1969
K 1700 Cologne OHV V4 HC 9.0:1 75 11.1968 - 01.1969
L 2000 Cologne OHV V6 LC 8.0:1 85 11.1968 - 01.1969
M 2000 Cologne OHV V6 HC 9.0:1 90 11.1968 - 01.1969
Q 2300 Cologne OHV V6 9.0:1 125 11.1968 - 01.1969
R 1800 Cologne OHV V6 HC
použitý pravděpodobně jen v několika prototypech
    11.1968 - 01.1969

 

Kódy motorů ve Velké Británii, od 08.1970; ale i v Německu, od 01.1969

Tabulka uvádí typy motorů, které byly v modelech Capri, ale i ty, které se v Capri pravděpodobně vůbec neobjevily. Kódy se shodují se systémem kódů motorů Ford, používaným na začátku 70. let v celé Evropě.

Kód Typ motoru
EV 1500 Cologne OHV V4
EX 1500 Cologne OHV V4
EY 1500 Cologne OHV V4
HV 3000 Essex OHV V6 střední stupeň komprese (MC)
HX 3000 Essex OHV V6 nízký stupeň komprese (LC)
HY 3000 Essex OHV V6 vysoký stupeň komprese (HC)
HZ 3000 Essex OHV V6 vysoký stupeň komprese (HC) GT (X-Pack)
IZ 3091 Essex OHV V6 (RS 3100)
J1 1300 Kent OHV R4 nízký stupeň komprese (LC)
J2 1300 Kent OHV R4 vysoký stupeň komprese (HC)
J3 1300 Kent OHV R4 vysoký stupeň komprese (HC) GT
J4 1300 Kent OHV R4
JS 1300 Kent OHV R4 Fuel Economy Version
J8 1300 Pinto OHC R4
JA 1300 Pinto OHC R4 nízký stupeň komprese (LC)
JB 1300 Pinto OHC R4
JC 1300 Pinto OHC R4 vysoký stupeň komprese (HC)
JE 1300 Pinto OHC R4 vysoký stupeň komprese (HC) GT
JF 1300 Pinto OHC R4 High Performance
JV 1300 Cologne OHV V4
JX 1300 Cologne OHV V4
JY 1300 Cologne OHV V4
L1 1600 Kent OHV R4
L2 1600 Kent OHV R4
L3 1600 Kent OHV R4 GT
L4 1600 Kent OHV R4
L8 1600 Pinto OHC R4
LA 1600 Pinto OHC R4 nízký stupeň komprese (LC)
LB 1600 Pinto OHC R4
LC 1600 Pinto OHC R4 vysoký stupeň komprese (HC)
LE 1600 Pinto OHC R4 vysoký stupeň komprese(HC) GT
LF 1600 Pinto OHC R4 High Performance
LF 1600 Pinto OHC R4 Fuel Economy Version
MV 1700 Cologne OHV V4
MX 1700 Cologne OHV V4
MY 1700 Cologne OHV V4 GT
N8 2000 Pinto OHC R4
NA 2000 Pinto OHC R4 nízký stupeň komprese (LC)
NB 2000 Pinto OHC R4
NC 2000 Pinto OHC R4 vysoký stupeň komprese (HC)
NE 2000 Pinto OHC R4 vysoký stupeň komprese (HC) GT
NF 2000 Pinto OHC R4 High Performance
NV 2000 Essex OHV V4 střední stupeň komprese (MC)
NV 2000 Cologne OHV V6 střední stupeň komprese (MC)
NX 2000 Essex OHV V4 nízký stupeň komprese (LC)
NX 2000 Cologne OHV V6 nízký stupeň komprese (LC)
NY 2000 Essex OHV V4 vysoký stupeň komprese (HC)
NY 2000 Cologne OHV V6 vysoký stupeň komprese (HC)
NZ 2000 Essex OHV V4 vysoký stupeň komprese (HC) GT
NZ 2000 Cologne OHV V6 vysoký stupeň komprese (HC) GT
P9 2800 Cologne OHV V6, fuel injection
PF 2800 Cologne OHV V6 turbo
PH 2800 Cologne OHV V6 turbo
PR 2800 Cologne OHV V6, fuel injection
PV 2800 Cologne OHV V6 střední stupeň komprese (MC)
PX 2800 Cologne OHV V6 nízký stupeň komprese (LC), w tym również 2800 turbo
PY 2800 Cologne OHV V6 vysoký stupeň komprese (HC)
PZ 2800 Cologne OHV V6 vysoký stupeň komprese (HC) GT
QZ 2634 Cologne OHV V6
UV 2600 Cologne OHV V6
UX 2600 Cologne OHV V6
UY 2600 Cologne OHV V6
UZ 2600 Cologne OHV V6 Special High Performance
Y8 2300 Lima OHC R4 nízký stupeň komprese (LC)
Y9 2300 Lima OHC R4 vysoký stupeň komprese (HC)
YV 2300 Cologne OHV V6 střední stupeň komprese (MC)
YX 2300 Cologne OHV V6 nízký stupeň komprese (LC)
YY 2300 Cologne OHV V6 vysoký stupeň komprese (HC)
YZ 2300 Cologne OHV V6 vysoký stupeň komprese (HC) GT

 

Kódy motorů nezapadající do systémů kódů

Ve Fordech Capri nalezneme i kódy, které jaksi nelze "napasovat" na obecné schema kódů, používané od počátku 70.let.

Kód Typ motoru Kompresní poměr Výkon [HP] Období a země produkce
JZ 1300 Kent OHV R4 GT 9.2 72 09.1970 - 04.1972, Velká Británie
JZ 1300 Kent OHV R4 GT 9.2 64 02.1969 - 04.1970, Velká Británie
LZ 1600 Kent OHV R4 GT 9.2 82 02.1969 - 04.1970, Velká Británie
LZ 1600 Kent OHV GT R4 GT 9.2 86 09.1970 - 04.1972, Velká Británie
LZ 3091 Essex OHV V6
(RS3100)
  148 1974, Velká Británie
N2 2000 Essex OHV V4 GT 8.9 93 03.1969 - 04.1972, Velká Británie
NW 2000 Cologne OHV V6 8.0 85 05.1969 - 04.1972, Německo
YA 2300 Lima SOHC R4 9.0 (?) 86 04.1975 - 04.1977 (?), USA

 

Kódy motorů Fordu (Německo, od 01.1969, celá Evropa od 08.1970)

Ford zavedl jednotný systém kodování typů motorů v Německu začátkem roku 1969, následující rok pak v celé Evropě. Kódy obsahovaly i typy motorů určených pro americký trh.

V tomto schématu se kód skládá ze dvou znaků. I v tomto systému je však možné nalézt nejednoznačné informace - v těchto případech je rozhodující počet válců, který však není ošetřen kódem.

První znak - obsah motoru Druhý znak - typ motoru
A 2400
B 2900
E 1500
F 1400
G 1100
H 3000
J 1300
K 1558
L 1600
M 1700
N 2000
P 2800
R 1800
S 2500
T 950/1000
U 2600
V 1900
W 2100
Y 2300
1 Kent OHV R4, nízký stupeň komprese  (LC)
2 Kent OHV R4, vysoký stupeň komprese  (HC)
3 Kent OHV R4, vysoký stupeň komprese (HC), High Performance (GT)
4 Kent OHV R4, střední stupeň komprese (MC)
8 Pinto OHC R4, vysoký stupeň komprese (HC)
8 Lima OHC R4, nízký stupeň komprese  (LC)
9 Lima OHC R4, vysoký stupeň komprese (HC)
9 wtrysk paliwa (Fuel Injection)
A Pinto OHC R4, nízký stupeň komprese  (LC)
B Pinto OHC R4, střední stupeň komprese
C Pinto OHC R4, vysoký stupeň komprese (HC)
E Pinto OHC R4, vysoký stupeň komprese (HC), High Performance (S)
F Pinto OHC R4 High Performance, vysoký stupeň komprese (HC), 2 karburátory
F Turbo
H Turbo
R vstřik paliva (Fuel Injection)
S ekonomický (Fuel Economy Version)
V Essex & Cologne OHV V4/V6, střední stupeň komprese (MC)
W Essex & Cologne OHV V4/V6, nízký stupeň komprese  (LC)
X Essex & Cologne OHV V4/V6, nízký stupeň komprese  (LC)
Y Essex & Cologne OHV V4/V6, vysoký stupeň komprese (HC)
Z Essex & Cologne OHV V4/V6 High Performance (RS, X)

 


 


Last updated: 04-04-2006