MŮJ FORD CAPRI MKIII X-PACK 3.1V6


Seznam dobových úprav dle specifikace "Series X" provedených na vozidle

Motor: Ford 3.1 V6 Essex - úprava typu X-pack/RS3100.

Spodek: písty +60 s KP 10.5:1, leštěné ojnice, leštěná a upravená kliková hřídel, odlehčený setrvačník, vše kompletně vyváženo. Nová ložiska klikové hřídele a ojniční ložiska. Spojka Fast Road od Techni Clutch. Nová ložiska vačky. Vačková hřídel Piper, ocelové rozvodové kolo, vysokotlaká olejová pumpa.

Vršek:  Originální sání Swaymar Superflow, modifikovaný karburátor Holley 4-bbl 390 cfm, K&N filtr, hlavy válců Vulcan Maxiflow (IN46.5/EX41mm) s hliníkovými ventilovými vahadly, kanály, elektrická benzinová pumpa Facet, regulátor tlaku paliva s filtrem. Zapalování Lumenition, 10mm kabely Magnecor, svíčky NGK Platinum, olejový chladič Mocal, nádoba na zachytávání oleje. Headery se zvětšeným průměrem včetně kompletního výfukového systému od Janspeedu. Tepelná páska na headery od ThermoTec.  Ochranný kryt olejové vany. Lambda sonda + A/F meter. Vše ostatní popsáno na stránce PROJEKT 200HP.

Karoserie: typ Mk3, originální Mk2  "SERIES X" rozšíření karoserie, lampy a chromované díly karoserie z typu Mk2.

Podvozek: přední náprava: stabilizátor 24 mm, anti-dive kit, výškově stavitelná přední náprava Bilstein, specifikace GRP4, pera 2 1/4". Zadní náprava: 6 bodové zavěšení, Wattův přímovod, stavitelná vinutá pera, tlumiče GAZ s nastavitelnou tuhostí. Silentbloky na podvozku z tvrzeného polyuretanu.

Brzdy: Pedálový box se dvěma brzdovými válci Girling, bez posilovače. Plynule nastavitelné rozdělení brzdového účinku předek/zadek z palubní desky. 6-pístkové brzdiče Wilwood předek/ 4-pístkové brzdiče Wilwood zadek, desky Ferodo DS2500, větrané/vrtané/drážkované kotouče. Kovové brzdové hadičky Euroquip.

Kola: Compomotive Minilite 10xR13 ET-38 s pneu 235/50 R13

Ostatní mimo dobovou specifikaci:  alarm, imobilizér, dálková signalizace poplachu vozidla.


* P R O J E K T   2 0 0 H P *

kliknutím na obrázek se dostanete na stránku, která popisuje můj postup při úpravách motoru Essex.


CAPRI A JÁ

Začalo to asi v polovině 80. let, kdy československá televize odvysílala několik ideologicky méně závadných dílů britského TV seriálu Profesionálové a mě to jako malého kluka tehdy totálně odbouralo. Akce, napětí a divoké honičky v autech, která u nás nejezdila - to byla přece jen trochu jiná káva než náš kultovní major Zeman. Mé první osobní setkání s vozem Capri se uskutečnilo v roce 1985 na dovolené s rodiči v Jugoslávii, kdy jsem každý den při cestě na pláž míjel nádherné Capri v bronzové metalíze se západoněmeckou značkou. O to víc jsem se  však smířil s osudem, že Ford Capri je pro kluka z rodiny, kde se jezdí Trabantem a Škodovkou, nedostižnou metou. Další, mnohem intenzivnější prožitky přišly až po pádu berlínské zdi - o celých 9 let později, díky kamarádovi Rudimu, který si pořídil Capri Mk2 Ghia a hned jsme s ním vyrazili na brněnskou přehradu. Spadené brady a vykroucené hlavy lidí, kolem kterých jsme projížděli, mě utvrdily v přesvědčení, že do roka a do dne musím mít svůj vysněný vůz také. Povedlo se, o prázdninách v roce 1995 stál můj první vůz Ford Capri před domem. Užíval jsem si pocitu svobody ve voze se zlatou metalízou, pod kapotou brumlal vidlicový šestiválec 2.3. Ve skutečnosti to bohužel byla jen hromada rezavého šrotu určená na dožití. S tímto stavem jsem se ale nechtěl smířit, a začal na autě usilovně pracovat. Z počátku jsem se domníval, že auto dostane nový lak a budu s ním denně jezdit, ale jakmile se do auta hráblo, následovala řetězová reakce a já cítil, že musím dát dohromady úplně všechno, aby výsledek stál za to.

Renovace si vyžádala spoustu investovaného času a prostředků. Nejprve jsem vzhled vozu ladil trochu jako "ameriku" - podprahové výfuky, zvednutá zadní náprava - ale záhy mi došlo, že Capri má být placaté a široké. Od roku 1997 na vozu dělám všechny úpravy sám, jelikož mě odradila dosavadní práce "odborných" firem. V letech 1999-2003 bylo Capri snížené a rám dveří mi sahal na čtvrté žebro. A nakonec v roce 2004 byl na vůz instalován bodykit a široká kola. Následovala pak úprava podvozku, brzd a dalších částí vozu. V letech 2003-2008 jsem také pracoval na ladění motoru.

Pět let jsem byl členem britského Capri Clubu International (1998-2003), jehož úroveň byla bohužel sestupná. U nás doma dávám dohromady majitele "kapráčů" prostřednictvím Fordever Clubu Brno.

Moje další kousky, co jsem kdysi vlastnil...

 
 


FOTOGALERIE

 

* léto 1999 - jaro 2008 * 

Kliknutím na fotky si můžete prohlédnout foto-galerie.

 

Naše sdružení Fordever Club Brno, které sdružuje majitele vozů Ford vyrobených do roku 1985, pořádá také srazy. Podívejte se na klubovou stránku ! Stačí jen kliknout na ovál...


Aktualizováno: 28.07.2010