A    K    T    U    A    L    I    T    Y
 


CAPRI BAZAR - výprodej nepotřebných dílů a nabídku nových dílů a reprodukcí . Klikněte ZDE nebo na obrázek. POSLEDNÍ AKTUALIZACE: 28.06.2006


30.11.2006  Mrkněte do registru, v Praze je další kousek - Mk2 Sport.


27.11.2006  Na britském eBay se již podruhé draží ultra-raritní Ford Capri SWAYMAR 3.2.  Jedná o jeden ze dvou vyrobených exemplářů oficiálně prodávaných v dealerské síti Fordu,  není to tedy dodatečná zakázková přestavba z běžně koupeného Capri. Na stavbě se podílely společnosti Currie Motors, Swaymar Engineering a Janspeed.

Pod kapotou lze nalézt kolínskou 2.8 V6 převrtanou na obsah 3.2. Technici si s motorem opravdu pohráli - upraveno je téměř vše - od kovaných pístů, upravených hlav, klikové hřídele až po ostrou vačku Kent V6T6. Výkon vozu v akci není uveden, ale v jedné z mých chytrých knížek se píše, že se pohybuje kolem 260 koní. Převodovka je Coshworth T5, diferenciál s uzávěrkou. Vůz je rozšířen Ford RS bodykitem a do jeho širokých blatníků jsou zasazena litá kola 9x15" obutá do pneumatik 225/50. Interiér standardní 2.8i byl obohacen o pár elektrických parádiček.

Majitel zkouší vůz prodávat již poněkolikáté, asi málokdo je finančně připraven na tento vůz. Pokud si dobře vzpomínám, tak v inzerci Classic Fordu byl k mání za 15.000 Liber (=630 tisíc Kč).


24.11.2006  Togo také poslal pár snímků Capri RS3400, tentokrát když tento speciál řádil v Brně při akci 500 supercar. Podařilo se mu dostat i do servisní zóny, skočit šipku pod auto a pořídit skvělé fotky podvozku:

A pro ty rychle připojené tu je i video modrobílé bestie na startu: http://www.fordcapri.sk/togo/DSCF6436.AVI


14.11.2006  Chlápek, co si říká Piškot, mi poslal fotky z německého motoristického podniku FIA GT, kde je zachyceno Capri Mk1b 3.4 Cosworth. Piškot v textu píše, že ani moderní závoďáky nedělaly takovej rachot jako Capri. Já jen dodám, že výkon těchto závodních vozů se pohyboval v rozmezí 420-450 koní a to prosím bez turba. Psal se rok 1972, kdy poprvé vyjel na dráhu, aby se stal zbraní proti třiapůllitrovým BMW CSi "Batmobile".


31.10.2006  Minulý týden jsem v pozdním odpoledni vyrazil na střechu jednoho parkoviště a pořídil pár fotek.


10.10.2006  Sraz vozů Ford Capri s mezinárodní účastí poprvé v České Republice ! Miki z CAPRI CLANu BOHEMIA, který má úzké vazby na německé a švýcarské kluby, chystá na příští léto víkendové setkání v lokalitě Západních Čech. Podle předběžných informací by mělo dorazit minimálně 50 vozů za zahraničí a mezi nimi perly typu RS2600, Werksturbo, Mako V8, atd.

Zatím je na celou organizaci sám, tak hledá (nejen) z řad majitelů Capri organizačně schopné jedince, kteří pokud možno ovládají němčinu nebo angličtinu. Pokud bude mít pár lidí k ruce, úspěch akce je zaručen. Proto neváhejte a dejte o sobě vědět na fóru (http://www.fordever.cz/forum/viewtopic.php?p=7031#7031) nebo volejte přímo Mikimu na mobil 777 216 424.


25.09.2006  Další novinka zavítala do registru, tentokrát přírůstek zamířil k nám do Brna.


15.09.2006  Na britském eBay se dražil (ale nakonec neprodal) originální vůz '79 Ford Capri 3.0S, který byl použit při natáčení kultovních profesionálů. Jedná se o vůz, který v seriálu byl označen falešnou značkou UOO 303T, jinak je oficiálně zaregistrován pod COO 251T. Jen doplním, že se vůz neprodával na originálních kolech a že do sedačky Recaro, která je na posledním obrázku, prděl Bodie ve všech epizodách natočených v roce 1979.

 

Také bych rád upozornil na novinku v registru - v královehradeckém kraji se znovu narodila "jednička" v dílně pana Krška.


22.08.2006  V Austrálii je nyní na prodej jedno z raritních osmiválcových Capri Mk1 PERANA. Bližší informace a fotky na ford_capri_perana.shtml


24.07.2006  Prázdniny jsou v plném proudu a zatímco jedny z nejkrásnějších vozů Capri u nás (zastoupeny všechny tři výrobní řady) pózovaly před zámkem v Hluboké....

...tak v Novém Bydžově vyjelo z lakovny krásné Capri Mk1b a čeká na kompletaci. Před pěti lety u nás nebylo moc koukatelných jedniček, nyní se situace díky pánům Desortovi, Krškovi, Hejdukovi (a doufejme, že se do budoucna připojí další) výrazně lepší.


12.06.2006  Za poslední rok jsem si vyměnil již desítky mailů s majiteli originálních Capri X-Pack. Jeden z nejhezčích kousků vlastní Pete z Británie, který mi poslal fotky z posledního srazu. Jen tak na okraj, jeho auto si půjčila do reklamy firma Fibresports, která vyrábí lamináty všeho druhu:

 

BTW: mrkněte do registru na ústecký kraj, Honza dokončil renovaci jeho Capri, které dělá stovku za 6,5 sec. !


12.05.2006  Na britském eBay se vydražilo tohle Capri 1,6 Calypso z roku 1983. Prodeje Capri se na britském trhu počátkem 80. let oživily  "ekonomickou" řadou Cameo a Calypso (které se vyznačuje dvoubarevným schématem). Výbava byla skromná, motory 1.3 až 1.6.

Většinou se nabídky pohybují do 40.000 Kč. Proč se tedy právě tento kousek vydražil za necelých 100.000 Kč ? Má najeto pouhých 10.600 mil (necelých 17.000 km) ! Vůz byl garážován celých 23 let, proto stále vypadá jak kdyby právě opustil výrobní pás.

 


14.04.2006  Trochu jsem aktualizoval povídání v sekci projekt 200HP. Kliknout můžete tady.


11.04.2006  Příznivce vozů Capri potěší, že na českém Internetu vznikla nová stránka, jejíž autor Jirka Desort vlastní nádhernou Mk1 po renovaci a nyní se pouští do stavby speciálu.

http://www.guardgate.cz/capri/index.htm


10.04.2006  Ve veřejném fóru na stránkách Fordeveru byl dotaz na rozluštění údajů uvedených na výrobním štítku u Capri. Na českém Internetu jsem na něco takového nenarazil, takže jsem (poměrně pracně) dal dohromady obsáhlý dekodér, který by měl pamatovat na všechny údaje. Takže si klikněte na Tipy&Triky.


03.04.2006  V uplynulých dnech jsem dokončil opravu svého Capri, které bylo od loňského srazu na nucené dovolené. Po půl roce je zase v kondici a kromě nové plechařiny si polepšilo i na podvozku, zpevnění karoserie, výfucích a dalších drobnostech. Tímto také patří moje poděkování klempířskému virtuosovi Michalovi Chlupovi, dále pak Jindrovi za (jako vždy) stoprocentně odvedenou práci v oblasti laminování a laku. Nesmím zapomenout na Taze, který byl u odstrojování i u kompletaci vozu. Taky děkuji svým šikovným rukám a peněžence, že to ustála :-) A nyní malý fotoseriál z opravy:


27.02.2006  Toužíte po originálním Capri RS2600, navíc v úpravě pro závodění ve skupině 1 ? V tom případě zavolejte svému bankéři a koukněte na odkaz http://www.carclassic.com/stock.asp?StockID=102825

 


21.02.2006  Jaro se nezadržitelně blíží a já jsem téměř u konce s opravou vozu. Nyní už motor běží, takže zbývá pár detailů a hlavně auto umýt. Jeho poslední očista proběhla loni v srpnu, takže už volá po Wapu a kvalitním šampónu...Jako odměnu za dlouhé čekání jsem naimplantoval nové "big bore" headery a 2" výfukový systém, obojí od britské firmy Janspeed.


09.01.2006  Všem příznivcům těchto stránek děkuji za návštěvy v uplynulém roce a zdravím je v tom novém !


Archiv aktualit :

2005

2004

2001-2003